Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Uziemione A400M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 10 maja 2015

Po wczorajszej katastrofie samolotu transportowego Airbus A400M Atlas, kolejne państwa zakazują lotów maszyn tego typu. Takie decyzje podjęli już Brytyjczycy i Niemcy.

Niemcy zamówiły 53 A400M, ale biorą pod uwagę zmniejszenie zakupu do 40 samolotów. Na razie Luftwaffe odebrała jednego Atlasa / Zdjęcie: Luftwaffe

Wczorajsza katastrofa samolotu transportowego Airbus A400M Atlas (W Sewilli rozbił się A400M, 2015-05-09) spowodowała uruchomienie procedur związanych z bezpieczeństwem jego eksploatacji. Jako pierwsze na wstrzymanie lotów samolotów tego typu, już wczoraj zdecydowało się dowództwo brytyjskich RAF. Wkrótce podobną decyzję podjęli dowódcy niemieckiego Luftwaffe. Pierwsi użytkownicy A400M czekają na wyjaśnienie przyczyn katastrofy.

Wczoraj podczas lotu testowego z lotniska San Pablo w Sewilli rozbił się samolot A400M nr ser. 23, trzeci przeznaczony dla lotnictwa wojskowego Turcji. W katastrofie, spowodowanej problemami technicznymi, zginęły 4 osoby, a 2 kolejne zostały ciężko ranne. Samolot całkowicie spłonął.

Do tej pory Airbus dostarczył użytkownikom 12 samolotów A400M. 6 odebrała Francja (VBCI w ładowni A400M, 2014-04-28), po 2 W. Brytania (RAF odebrały pierwszego Atlasa, 2014-11-28) i Turcja (Drugi A400M dla Turcji , 2014-12-31), a po jednym Niemcy Próbny rozruch niemieckiego A400M, 2014-09-30 i Malezja (LIMA 2015: Malezja prezentuje A400M , 2015-03-17). Łącznie z prototypami wyprodukowano dotąd 21 A400M.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.