Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Uziemione A400M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 10 maja 2015

Po wczorajszej katastrofie samolotu transportowego Airbus A400M Atlas, kolejne państwa zakazują lotów maszyn tego typu. Takie decyzje podjęli już Brytyjczycy i Niemcy.

Niemcy zamówiły 53 A400M, ale biorą pod uwagę zmniejszenie zakupu do 40 samolotów. Na razie Luftwaffe odebrała jednego Atlasa / Zdjęcie: Luftwaffe

Wczorajsza katastrofa samolotu transportowego Airbus A400M Atlas (W Sewilli rozbił się A400M, 2015-05-09) spowodowała uruchomienie procedur związanych z bezpieczeństwem jego eksploatacji. Jako pierwsze na wstrzymanie lotów samolotów tego typu, już wczoraj zdecydowało się dowództwo brytyjskich RAF. Wkrótce podobną decyzję podjęli dowódcy niemieckiego Luftwaffe. Pierwsi użytkownicy A400M czekają na wyjaśnienie przyczyn katastrofy.

Wczoraj podczas lotu testowego z lotniska San Pablo w Sewilli rozbił się samolot A400M nr ser. 23, trzeci przeznaczony dla lotnictwa wojskowego Turcji. W katastrofie, spowodowanej problemami technicznymi, zginęły 4 osoby, a 2 kolejne zostały ciężko ranne. Samolot całkowicie spłonął.

Do tej pory Airbus dostarczył użytkownikom 12 samolotów A400M. 6 odebrała Francja (VBCI w ładowni A400M, 2014-04-28), po 2 W. Brytania (RAF odebrały pierwszego Atlasa, 2014-11-28) i Turcja (Drugi A400M dla Turcji , 2014-12-31), a po jednym Niemcy Próbny rozruch niemieckiego A400M, 2014-09-30 i Malezja (LIMA 2015: Malezja prezentuje A400M , 2015-03-17). Łącznie z prototypami wyprodukowano dotąd 21 A400M.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.