Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemcy dołączają do MMF

Lotnictwo wojskowe, 03 grudnia 2015

Nasi zachodni sąsiedzi postanowili dołączyć do inicjatywy pozyskania wspólnej europejskiej floty wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących (MMF).

Obecnie Luftwaffe dysponują 4 Airbusami A310-304 MRTT, zdolnymi do wykonywania zadań transportu, tankowania i ewakuacji medycznej. W przyszłości zastąpią je najprawdopodobniej 3 A330 MRTT / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Rząd w Berlinie postanowił dołączyć do Holandii, Norwegii i Polski, które zamierzają zamówić i eksploatować wspólną flotę wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących. Przedsięwzięcie nosi angielską nazwę Multinational MRTT Fleet (MMF, Wspólna flota europejskich MRTT, 2014-12-22).

Dowództwo Luftwaffe (wojsk lotniczych) zadecydowało o zaprzestaniu finansowania przestarzałych A310-304 MRTT. Na podstawie analiz prac studialnych uznano, że lepszym rozwiązaniem będzie pozyskanie A330, dysponujących większymi możliwościami.

Jak poinformował płk Ludger Bette, dowódca Lufttransportgeschwader 62 (Skrzydła Lotnictwa Transportowego), od kwietnia br. Niemcy są obserwatorem MMF. Memorandum o porozumieniu w sprawie przystąpienia do inicjatywy powinno zostać podpisane w drugim kwartale 2016. Najprawdopodobniej Niemcy zamówią 3 samoloty.

Oprócz dobrej wiadomości dla Airbusa, który produkuje A330 MRTT, rząd w Berlinie ma także złe wieści. Dotyczą one transportowców A400M.

Wczoraj do floty Luftwaffe dołączył drugi transportowiec tego typu, a dostawa kolejnego ma być zrealizowana przed końcem br. Jednak Berlin wciąż jeszcze nie zadecydował, ile A400M chce zakupić. Kilka dni temu podobną informację przekazała producentowi Hiszpania (Mniej hiszpańskich A400M, 2015-12-02).

Według ostatnich informacji niemieckich A440M ma być nie więcej niż 40, z 53 zamówionych oryginalnie. W 2016 Niemcy mają odebrać 9, w 2017 i 2018 po 11, a w 2019 – pozostałe 6. Według płka Bettego wciąż trwają poszukiwania nabywców dla pozostałych 13 samolotów. Decyzja o ich losie musi być podjęta najpóźniej do 2018.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.