Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modernizacja radarów B-52

Lotnictwo wojskowe, 19 lutego 2016

US Air Force zamierzają wyposażyć bombowce strategiczne B-52H w nowe radiolokatory pokładowe.

Plan zakłada, że nowe radary ma otrzymać 76 bombowców B-52H / Zdjęcie: US Air Force

B-52H Stratofortress wykonują misje, jakich nie jest w stanie zrealizować większość bombowców, zwłaszcza jeżeli chodzi o zasięg i udźwig uzbrojenia – stwierdził gen. broni Mike Holmes, z-ca szefa sztabu US Air Force ds. planowania (Ulepszone B-52H dla US Air Force , 2016-01-15). – Jednak zabudowany na ich pokładzie radiolokator Northrop Grumman APQ-166, z mechanicznie poruszaną anteną, ma bardzo poważne ograniczenie, jakim jest krótki średni czas bezawaryjnego działania. To stary radar i nie ma niezawodności, jakiej wymagamy. Oznacza to, że podczas długotrwałej misji często latamy z niemal niesprawnymi radarami – dodał gen. Holmes.

W związku z tym US Air Force zamierzają wydać 491 mln USD (1,95 mld zł) na modernizację radarów B-52H w ciągu następnych 5 lat. Cały czas trwają prace nad sposobem pozyskania nowych urządzeń. Najbardziej prawdopodobna jest modyfikacja używanych radarów zamiast opracowywania nowych. Analizy tej kwestii mają zakończyć się w 2017.

Na razie zrealizowano analogiczne przedsięwzięcie dla innych amerykańskich bombowców – B-1B Lancer (Nowy radar dla B-1B, 2015-05-07). Dopracowanie technologii i wyprodukowanie prototypów nowych radiolokatorów dla B-52H, a następnie rozpisanie przetargu nastąpić ma do 2019. Nowe radary ma otrzymać 76 samolotów tego typu. Pod uwagę brana jest też modernizacja zespołu napędowego B-52H, złożonego z 8 silników Prat & Whitney TF33 (JT3D), jednak dotychczas nie przyznano na ten cel żadnych funduszy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.