Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing i Saab zaoferują T-X

Lotnictwo wojskowe, 06 grudnia 2013

Amerykański Boeing i szwedzki Saab podpisały dziś porozumienie w sprawie wspólnego opracowania nowego samolotu szkolenia zaawansowanego dla US Air Force w ramach konkursu T-X.

Nowy samolot szkolenia zaawansowanego, oferowany wspólnie przez Boeinga i Saaba, będzie zapewne pochodną dwumiejscowego Gripena / Zdjęcie: Saab

Pogłoski na temat współpracy obydwu przedsiębiorstw i przedstawienia wspólnej oferty wojskom lotniczym USA pojawiły się już kilka miesięcy temu (Boeing i Saab razem w konkursie T-X?, 2013-09-10). Dziś Chris Chadwick, prezes Boeing Military Aircraft i Håkan Buskhe, prezes Saab AB, podpisali w tej sprawie stosowne porozumienie.

Zgodnie z jego treścią Amerykanie i Szwedzi wspólnie zaprojektują i wyprodukują nowy system szkolenia zaawansowanego dla potrzeb US Air Force, który zostanie im zaoferowany w ramach konkursu T-X. Boeing będzie głównym kontraktorem, a Saab – podstawowym partnerem. Odpowiedzialność za projekt, produkcję, wsparcie, sprzedaż i marketing spoczywać będzie na obydwu przedsiębiorstwach.

Mimo, że nie zostało to jasno wyrażone, można przypuszczać, że nowy samolot będzie oparty na konstrukcji dwumiejscowej wersji wielozadaniowego Gripena (Czesi przedłużają leasing Gripenów, 2013-09-12, Gripeny SAAF powrócą do służby, 2013-09-06). Innymi konkurentami ubiegającymi się o kontrakt na co najmniej 350 samolotów szkolenia zaawansowanego dla US Air Force są BAE Systems i Northrop Grumman, oferujące Hawka AJT (Tablety w kabinach Hawków, 2013-10-10), Lockheed Martin i  Korean Aerospace Industries – ich propozycja to T-50 Golden Eagle (Indonezja odbiera pierwsze T-50i, 2013-09-13) oraz General Dynamics i Alenia Aermacchi, które zgłosiło T-100 (zamerykanizowaną wersję M-346 Master, Montaż pierwszego M-346 dla Izraela, 2013-11-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.