Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy iracki T-50

Lotnictwo wojskowe, 16 października 2015

W Internecie pojawiły się informacje dotyczące irackich samolotów szkolenia zaawansowanego T-50.

Pierwszy T-50IQ, przeznaczony dla wojsk lotniczych Iraku / Zdjęcie: Korea Aerospace Industries

Z dużym opóźnieniem opublikowano zdjęcia pierwszego samolotu szkolenia zaawansowanego Korea Aerospace Industries T-50 Golden Eagle, przeznaczonego dla Al Quwwa al Jawwiya al Iraqiya (wojsk lotniczych Iraku). Na jednym z nich widoczna jest data oblotu – 13 lipca br. Według dostępnych źródeł Irakijczycy zakończyli już szkolenie wstępne w Pakistanie i rozpoczęli loty na T-50IQ w Republice Korei. 

Jak wiadomo Irak zakupił 24 T-50IQ (Irak kupił T-50, 2013-12-12). Ich wyposażenie odpowiada wersji szkolno-bojowej FA-50. W samolotach zabudowano urządzenia ostrzegające o opromieniowaniu wiązką radiolokacyjną i układy polepszające widoczność w warunkach nocnych oraz łącza informacyjne Link 16. W kabinie załogi zabudowano też większe wyświetlacze wielofunkcyjne.

Dostawy T-50IQ rozpoczną się na początku 2016 i zostaną zrealizowane w ciągu 12 miesięcy. Flota koreańskich samolotów używana będzie przede wszystkim do szkolenia pilotów, którzy zasiądą w kabinach F-16IQ (Pierwsze F-16IQ w Iraku, 2015-07-14). Początkowo zamierzano wykonywać z ich użyciem także misje uderzeniowe, jednak ostatecznie rola ta przypadnie czeskim L-159 ALCA (L-159 sprzedane do Iraku , 2015-03-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.