Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

FIA 2106: Transportowiec nowej generacji

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 12 lipca 2016

Jedną z najciekawszych nowości tegorocznej wystawy w Farnborough jest prototyp wielozadaniowego samolotu transportowego Embraer KC-390.

Po zakończeniu wystawy w Farnborough pierwszy przedseryjny KC-390 odbędzie tournee po krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Paolo Gastao Silva, wiceprezes Embraera odpowiedzialny za program KC-390, określa ten samolot jako wielozadaniowy transportowiec nowej generacji, przystosowany do operowania na całym świecie. Jego głównymi zaletami mają być łatwość obsługi i niski koszt eksploatacji. 

Jak wiadomo, w próbach w locie biorą udział 2 przedseryjne KC-390 (100 h nalotu KC-390, 2016-02-19). Drugi z nich został oblatany 28 kwietnia br. Samoloty latają codziennie, a ich dane zarejestrowane w trakcie badań i prób zgadzają się z założeniami i wartościami obliczeniowymi - podkreślił prezes Silva.

KC-390, którego można oglądać w Farborough, przybył do W. Brytanii wprost z Brazylii, podobnie jak pierwszy prototyp nowego brazylijskiego samolotu komunikacji regionalnej E190-E2 (FIA 2016: Premiery Embraera, 2016-07-11). Trasa jego lotu także wiodła z Sao Jose dos Campos przez Recife i wyspę Sal. Jednak przed przylotem do Farnborough pierwszy przedseryjny KC-390 zawitał do Alverca w Portugalii. Tam w ubiegłym tygodniu transportowiec wziął udział w lotach demonstracyjnych, w trakcie których za jego sterami zasiadali piloci wojsk lotniczych Portugalii.

Po zakończeniu imprezy w Farnborough KC-390 odbędzie tournee po krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, w trakcie którego zostanie zaprezentowany dotychczasowym i potencjalnym nabywcom. Zapytany o szanse sprzedaży na światowych rynkach, prezes Silva odparł, że Embraer nigdy nie myślał o KC-390 jako zastępcy C-130. Najważniejsze były potrzeby i wymagania Força Aérea Brasileira (FAB, wojsk lotniczych Brazylii), potem zaczęliśmy myśleć o świecie - dodał Silva.

FAB zamówiły dwa prototypy i 28 seryjnych KC-390. Każdy z nich przystosowany zostanie także do zadań podawania paliwa innym statkom powietrznym, używanym przez siły zbrojne Kraju Kawy (Próby użytkowania KC-390, 2016-06-27). Pierwszy samolot ma trafić do rąk pilotów FAB w 1. połowie 2018. Zgłoszenie pełnej zdolności operacyjnej zaplanowano w 2. połowie tego samego roku (Opóźnienie KC-390, 2015-07-31).

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.