Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot Embraera 190-E2

Lotnictwo cywilne, 24 maja 2016

Pierwszy prototyp nowego brazylijskiego samolotu komunikacji regionalnej, Embraer E190-E2, wzbił się do lotu.

Inauguracyjny lot pierwszego Embraera E190-E2 trwał 3 h 20 min / Zdjęcie: Embraer

Pierwszy prototyp Embraera E190-E2 wystartował do pierwszego lotu wczoraj, o 13:06, z lotniska położonego obok zakładów w São José dos Campos. Oblot został zrealizowany wcześniej, niż zakładano. Oryginalnie planowano, że samolot wzbije się w powietrze w 2. poł. br.

Załogę najnowszego Embraera stanowili kapitan Mozart Louzada i pierwszy oficer Gerson de Oliveira Mendes oraz inżynierowie prób w locie Alexandre Figueiredo i Carlos Silveira. Podczas lotu, trwającego 3 h 20 min, dokonali oni oceny sterowności i osiągów E190-E2 oraz działania instalacji pokładowych, w tym chowania i wypuszczania podwozia. Jak podaje producent, było to możliwe dzięki wcześniejszym kompleksowym symulacjom komputerowym i próbom na stanowiskach naziemnych.

Z pierwszym lotem zawsze wiąże się wiele oczekiwań, a dzisiejszy nie był wyjątkiem. Byliśmy w stanie rozwinąć prędkość M0,82, wznieść się na wysokość 12 500 m i sprawdzić działanie podwozia i klap, a także układu sterowania lotem fly-by-wire w trybie normalnym. Oznacza to, że projekt E190-E2 jest dopracowany i niezawodny i przekracza wszystkie założenia – powiedział po locie kapitan Mozart Louzada.

Oblatany wczoraj samolot jest jednym z 4 przedseryjnych E190-E2, które zostaną użyte do prób certyfikacyjnych. Drugi ma wzbić się w powietrze za ok. miesiąc, a trzeci – po następnych 6 tygodniach. Czwarty prototypowy E190-E2, wyposażony w docelową kabinę pasażerską, wykona lot pod koniec br. lub na początku 2017. Pierwsze samoloty seryjne mają trafić do użytkowników w 2018.

Oprócz nich w procesie certyfikacyjnym wezmą udział inne prototypy 2 E195-E2 i 3 E175-E2. Rozpoczęcie ich dostaw zaplanowano odpowiednio w 2019 i 2020. Dotychczas brazylijskie przedsiębiorstwo zdobyło potwierdzone zamówienia na 267 samolotów z rodziny E2 z opcjami i prawami zakupu 373 kolejnych (Prezentacja Embraera E190-E2, 2016-02-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.