Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

FIA 2016: Premiery Embraera

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł zbrojeniowy, 11 lipca 2016

Brazylijski Embraer prezentuje podczas tegorocznego salonu w Farnborough dwa prototypy nowych konstrukcji. Jednym z nich jest samolot komunikacji regionalnej E190-E2, a drugim - wojskowy KC-390.

Pierwszy prototyp Embraera 190-E2, wystawiany w Farnborough

Jak poinformował podczas dzisiejszej konferencji prasowej nowy prezes Embraera, Paulo Cesar de Souza e Silva, w piątek w powietrze wzbił się drugi prototyp E190-E2 (Oblot Embraera 190-E2, 2016-05-24). Dotychczas flota samolotów tego typu wykonała 24 loty, trwające łącznie 62 h.

Co warte podkreślenia , już w drugim locie samolotu noszącego znaki rejestracyjne PR-ZEY, który wykonano 48 h po oblocie, piloci byli w stanie sprawdzić działanie automatycznego pilota. Podczas następnych lotów zbadano także instalacje pokładowe, instalację hamulcową i osiągi samolotu.

Samolot prezentowany na Farnborough przybył tu wprost z Brazylii, pokonując trasę z Sao Jose dos Campos, z międzylądowaniami w Recife i na wyspie Sal. Łączny czas lotu wyniósł 12 h 40 min. Lot wykonano bezpiecznie, zgodnie z założeniami, z wystarczającą rezerwą paliwa - podkreślił dyrektor generalny Embraera Luis Carlos Affonso.

W trakcie konferencji przedstawiciele Embraera ujawnili też zdobycie nowych zamówień. Nordic Aviation Capital zamówiło 4 E190, Japan Air Lines - pojedynczego E190 (Pierwszy Embraer 190 dla J-Air, 2016-05-10), Kalstar Aviation - 5 E190-E2 z opcją na 5 kolejnych (Kalstar odbiera E-Jety, 2015-01-13), a Arkia - 6 E195-E2, z opcją na 4 samoloty tego typu. Ogółem brazylijskie przedsiębiorstwo może pochwalić się zamówieniami na 670 samolotów komunikacji regionalnej z rodziny E2.

Obok niego na wystawie statycznej można zobaczyć pierwszego przedseryjnego KC-390. Wojska lotnicze Brazylii zamówiły 28 nowych wielozadaniowych transportowców / Zdjęcia: Bartosz Głowacki

Obok E190-E2 Brazylijczycy wystawiają także pierwszy prototyp wielozadaniowego transportowca-tankowca KC-390. Dwa samoloty tego typu spędziły dotychczas w powietrzu łącznie 350 h (Próby użytkowania KC-390, 2016-06-27; 100 h nalotu KC-390, 2016-02-19). Trzeci KC-390 trafi od razu do rąk lotników FAB (Trenażery dla KC-390, 2016-04-11). Zgłoszenie wstępnej zdolności operacyjnej brazylijskich KC-390 zaplanowano w drugiej połowie 2017. 

Niestety, obydwie nowości Embraera prezentowane są jedynie na wystawie statycznej. Zwiedzający nie mają możliwości zwiedzenia ich kabin, ponieważ samoloty biorą udział w programie prób w locie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.