Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja Embraera E190-E2

Lotnictwo cywilne, 26 lutego 2016

Embraer zaprezentował pierwszy prototyp nowego samolotu komunikacji regionalnej, model E190-E2.

E190-E2 ma dysponować zasięgiem 5186 km, przewożąc 106 pasażerów, z prędkością przelotową M0,82 / Zdjęcie: Embraer

Wczoraj w zakładach w São José dos Campos odbyła się uroczysta prezentacja pierwszego prototypu nowego brazylijskiego samolotu komunikacji regionalnej Embraer 190-E2 (Montaż pierwszego Embraera 190-E2, 2015-10-21). Rozpoczęcie prac nad nową generacją konstrukcji, opartych na rodzinie E175/190/195 anonsowano podczas salonu w Paryżu w 2013.

W porównaniu z poprzednikami Embraery E2 będą miały nieco większą pojemność. E175-E2 ma mieścić 80-88 pasażerów, E190-E2 – 97-106 podróżnych, a E195-E2 – 120-132 osoby. Samoloty otrzymają nowe skrzydła o większym wydłużeniu i poprawionych własnościach aerodynamicznych, bez charakterystycznych wingletów.

Napęd Embraerów E2 mają stanowić silniki Pratt & Whitney PurePower o powiększonych wentylatorach. E175-E2 będzie wyposażony w PW1700G, a E190-E2 i E195-E2 – w PW1900G. Zapewni to zmniejszenie zużycia paliwa oraz poziomu emisji hałasu i spalin. Obsługa techniczna nowych silników również ma być tańsza.

Na rynku nowe Embraery E2 będą konkurowały z Airbusami rodziny A320neo (Przerwane próby A321neo, 2016-02-16), Boeingami 737 MAX (Air Niugini zamawiają Boeingi 737 Max, 2016-02-19), Bombardierami CSeries (Air Canada kupują CSeries , 2016-02-18), Mitsubishi MRJ90 (Aerolease zakupi MRJ, 2016-02-16) i COMAC C919 (Prezentacja C919, 2015-11-02). Producent zdobył dotychczas potwierdzone zamówienia na 267 samolotów, z opcjami i prawami zakupu kolejnych 373.

Zaprezentowany wczoraj E190-E2 jest jednym z 4 prototypów, jakie będą użyte do programu prób w locie. Jego oblot zaplanowano w 4. kw. br. Pierwsze samolot seryjne mają wejść do eksploatacji w 2018.

W procesie certyfikacyjnym użyte zostaną także 2 przedseryjne E195-E2, które mają być dostarczane liniom lotniczym od 2019. Rok później przewoźnicy mają odebrać pierwsze E175-E2. W próbach użyte zostaną 3 samoloty tej wersji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.