Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przygotowania do przetargu na FWSAR

Lotnictwo wojskowe, 05 czerwca 2013

Rząd Kanady rozpoczął przygotowania do przetargu na nowe samoloty poszukiwawczo-ratownicze. Lista potencjalnych kandydatów obejmuje 5 statków powietrznych.

Kanadyjskie CC-115 Buffalo wykonują misje poszukiwawczo-ratownicze od 1970 / Zdjęcie: MO Kanady

Obecnie misje poszukiwawczo-ratownicze wykonywane są przez 6 przestarzałych CC-115 Buffalo (wojskowa wersja samolotu wielozadaniowego de Havilland Canada DHC-5 Buffalo) i 10 CC-130 Hercules. Używane do tego rodzaju zadań statki powietrzne są eksploatowane bardzo intensywnie – co roku kanadyjskie służby wykonują ponad 1000 lotów ratunkowych nad rozległym terytorium kraju.

Z tego powodu rząd w Ottawie zamierza, w ramach programu Fixed Wing Search and Rescue Replacement (FWSAR), zakupić ich następców – 17 nowych samolotów, za sumę 3,8 mld CAD, z czego połowę mają stanowić koszty 20-letniego wsparcia i obsługi technicznej.

W ubiegłym tygodniu przedstawiciele instytucji rządowych i sił zbrojnych spotkali się z producentami statków powietrznych, które będą oferowane Kanadzie. Latem zostaną do nich wystosowywane zapytania ofertowe.

Według dostępnych informacji w przetargu na FWSAR mają wziąć udział: Airbus Military proponujący C295 (TMB2013: Airbus Military przedstawia C295W, 2013-05-29, C295 z pomocą humanitarną dla Peru, 2013-05-20), konsorcjum Alenia Aermacchi, DRS i General Dynamics Canada oferujące C-27J Spartan (Montaż pierwszego australijskiego Spartana, 2012-12-19, Meksyk zamawia C-27J, 2011-07-06), Bell Boeing V-22 Osprey (Transatlantycki przelot MV-22B, 2013-05-02, Tokio zainteresowane Osprey'ami, 2013-01-02) oraz Lockheed Martin C-130J (Pierwszy C-130J dla Iraku, 2012-12-14, Pentagon zamawia Super Herculesy, 2012-10-25). Prawdopodobnie do konkurencji zgłosi się też rodzime przedsiębiorstwo Viking Air, którego propozycją jest Buffalo Next Generation, czyli zmodernizowany CC-115.

Rozstrzygnięcie konkursu FWSAR ma zapaść wiosną przyszłego roku. Dostawy samolotów mają rozpocząć się w 2017, a zakończyć 3 lata później.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.