Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Budowa linii montażu H135 w ChRL

Lotnictwo cywilne, 29 maja 2017

W Qingdao rozpoczęła się budowa linii montażu końcowego śmigłowców H135 – pierwsza tego rodzaju nie tylko dla Airbus Helicopters, ale także dla zachodniego przemysłu śmigłowcowego na terenie ChRL.

Linie montażu końcowego śmigłowców H135 w zakładach Airbus Helicopters w niemieckim Donauworth. Analogiczna inwestycja powstanie w ChRL, w Qingdao / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Airbus Helicopters ugruntowuje swoją globalną obecność i wzmacnia strategiczne partnerstwo z ChRL – w Qingdao, w prowincji Szantung na wschodnim wybrzeżu kraju rozpoczęła się budowa linii montażu końcowego śmigłowców H135 – pierwsza tego rodzaju nie tylko dla Airbus Helicopters, ale także dla zachodniego przemysłu śmigłowcowego na terenie Chin. Planowany termin zakończenia prac to 2018.

Nowy zakład, umiejscowiony w przemysłowej strefie rozwoju nowoczesnych technologii w prowincji Jimo, będzie zarządzany wspólnie przez Airbus Helicopters i przedsiębiorstwo Qingdao United General Aviation Company Limited (UGAC), spółkę joint venture, w skład której wejdą: China Aviation Supplies Holding Company (CAS) i Qingdao United General Aviation Industrial Development Company Limited (UGA). Po podpisaniu umowy o utworzeniu wspólnego przedsiębiorstwa (joint venture) w kwietniu br., Airbus Helicopters ma w nim 51-% pakiet większościowy (Chińskie konsorcjum kupuje 100 H135 , 2016-06-14).

Umowa ramowa podpisana w czerwcu 2016 zakłada, że w ciągu najbliższej dekady zakład zmontuje 100 śmigłowców H135. Pierwszy z nich ma opuścić wytwórnię w połowie 2019. Zakłady mają wytwarzać 18 H135 rocznie. Zdolności produkcyjne mogą zostać zwiększone, zależnie od ilości zamówień w nadchodzących latach.

Ta pionierska inicjatywa jest kamieniem milowym dla globalnej obecności Airbus Helicopters. Jest ona wyrazem naszego zaangażowania w proces dalszego rozszerzania współpracy przemysłowej z szybko rozwijającym się chińskim sektorem lotniczym. Jesteśmy pewni, że projekt ten pozwoli na wypracowanie korzystnego dla każdej ze stron rozwiązania, które umożliwi sprostanie potrzebom lokalnych klientów i jednocześnie zapewni wsparcie dla rozwoju krytycznych usług śmigłowcowych, przynoszących korzyści chińskim obywatelom – stwierdził prezes Airbus Helicopters Guillaume Faury.

„Linia montażu końcowego H135 to kolejny wyraźny przykład chińsko-europejskiej współpracy. Przedsięwzięcie odegra istotną rolę w dalszym promowaniu rozwoju chińskiej branży lotniczej. Wierzymy w to partnerstwo i nie możemy się doczekać, kiedy zobaczymy na niebie pierwszy, zmontowany w Chinach, wiropłat Airbusa – dodał prezes CAS Li Hai.

H135 to jeden z najpopularniejszych, dwusilnikowych śmigłowców lekkich, użytkowanych w ChRL, wykorzystywany głównie w ramach działań lotniczego pogotowia ratunkowego, do misji poszukiwawczo-ratowniczych, przez służby porządku publicznego, straż pożarną, czy też w ramach usług turystycznych. Obecnie na całym świecie jest użytkowanych ponad 1200 śmigłowców z rodziny H135, które wylatały ponad 4 mln h (Heli-Expo 2017: Nowe śmigłowce dla Milestone Aviation, 2017-03-08, Nowe śmigłowce dla MFTS, 2016-12-14).

ChRL po raz pierwszy w 2016 stała się największym rynkiem cywilnym dla Airbus Helicopters, w zakresie zamówień wpływających wciągu roku. Biorąc pod uwagę szybki rozwój lotniczego pogotowia ratunkowego, usług publicznych i morskich elektrowni wiatrowych, w ciągu najbliższych dwóch dekad w Państwie Środka przewiduje się zapotrzebowanie na 600 dwusilnikowych śmigłowców lekkich (Zakup pierwszego chińskiego H145 HEMS / SAR, 2017-05-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.