Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze Boeingi 737 MAX 8 dla Norwegian

Lotnictwo cywilne, 03 lipca 2017

Norweski przewoźnik odebrał dwa pierwsze Boeingi 737 MAX 8.

Należące do Norwegian Boeingi 737 MAX 8 będą eksploatowane na połączeniach transatlantyckich z Europy na wschodnie wybrzeże USA / Zdjęcie: Boeing

Norweskie niskokosztowe towarzystwo Norwegian odebrało w ubiegłym tygodniu dwa pierwsze samoloty wąskokadłubowe Boeing 737 MAX 8. To pierwsza europejska linia, która będzie eksploatować statki powietrzne tego typu. Odebrane przez Norwegian 737 MAX 8 (n-ry ser. MSN 42826 i 42830) są napędzane silnikami CFM International Leap-1B. Problemy z dyskami turbiny niskiego ciśnienia były powodem, dla którego ich dostawa dla Norwegian opóźniła się o niemal miesiąc (Problemy z silnikami Leap-1B, 2017-05-11).

Z entuzjazmem oczekiwaliśmy na dostawę naszych Boeingów 737 Max i cieszymy się, że dołączyły do naszej floty. Jesteśmy pierwszą europejską linią lotniczą użytkującą te nowe samoloty, a także jako pierwsza linia lotnicza na świecie będziemy latać nimi do Stanów Zjednoczonych i z powrotem. Te samoloty pozwolą nam otworzyć nowe, nieobsługiwane dotąd trasy i oferować zarówno Amerykanom i Europejczykom jeszcze bardziej przystępne loty transatlantyckie – powiedział Bjørn Kjos, dyrektor generalny Norwegian (Loty Norwegian z Paryża do USA, 2016-02-19).

737 MAX 8 to znaczący nabytek dla floty Norwegian, umożliwiający im rozpoczęcie następnego rozdziału w ich niesamowitej historii rozwoju tanich podróży dalekodystansowych. To ogromny zaszczyt, że linia tak innowacyjna, jak Norwegian, będzie pierwszym europejskim przewoźnikiem eksploatującym 737 MAX i jesteśmy pewni, że ten samolot będzie odgrywać kluczową rolę w jej dalszym sukcesie – powiedział Kevin McAllister, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes.

Należące do Norwegian Boeingi 737 MAX 8 (będące 5. i 6. egzemplarzem tego typu dostarczonym przez Boeinga) będą eksploatowane przez spółkę zależną Norwegian Air International na połączeniach transatlantyckich do Hartford, Newburgh Stewart i Providence z 6 portów w Europie – Edynburga, Belfastu, Bergen, Cork, Dublina i Shannon. Żaden z dotychczasowych użytkowników nie zdecydował się na wysłanie 737 MAX 8 na trasy dalekiego zasięgu. Malindo używa samolotów tego typu do obsługi połączenia Kuala Lumpur-Singapur, a Lion Air zamierza latać z Chin do Indonezji (Pierwszy 737 Max 8 dla Malindo , 2017-05-17).

Norwegian są 6. co wielkości przewoźnikiem niskokosztowym na świecie. Ich siatka połączeń obejmuje ponad 500 tras do ponad 150 portów w Europie, Afryce Pn., Bliskim Wschodzie, Tajlandii, Karaibach i USA. Ich flota składa się ze 112 Boeingów 737-800, 8 Dreamlinerów 787-8 i trzech 787-9. Towarzystwo oczekuje jeszcze na dostawę 30 Airbusów A321LR, 108 Boeingów 737 MAX 8 i 19 Dreamlinerów 787-9. W br. Norwegian odbierze jeszcze 4 737 MAX 8, a w 2018 – kolejne 14 (Dodatkowe Dreamlinery dla Norwegian , 2015-10-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.