Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Postępy w produkcji A330-800

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 09 października 2017

Podczas gdy Airbus przygotowuje się do pierwszego lotu A330-900, produkcja drugiego przedstawiciela rodziny A330neo, A330-800, jest już na zaawansowanym etapie, a jego pierwsze części powstają w europejskich zakładach.

Struktura kadłuba pierwszego A330-800 powstaje w niemieckim Hamburgu / Zdjęcie: Airbus

Są to: nowe skrzydło o zwiększonej rozpiętości, które jest obecnie montowane w niemieckiej Bremie, jego nowe kompozytowe końcówki (Sharklety) produkowane przez Korean Air Aerospace Division (KAL-ASD), sekcje kadłuba powstające w Hamburgu (Niemcy), nowe tytanowe pylony silnikowe wytwarzane w Tuluzie (Francja) i keson centropłata zmontowany w Nantes (Francja). Montaż końcowy A330-800 ma rozpocząć się pod koniec 2017. Pierwszy lot samolotu zaplanowano w 2018.

A330-800, następca modelu A330-200 obecnie eksploatowanego w liczbie ponad 600 egz., oferuje nowy poziom ekonomii i komfortu oraz bezprecedensowy zasięg w segmencie samolotów 250-miejscowych. Jest w 99% zunifikowany z większym, 300-miejscowym A330-900. Obydwie konstrukcje mają ten sam płatowiec, silniki oraz procedury operacyjne, pozwalając liniom lotniczym elastycznie używać obu samolotów w ich siatkach połączeń. Wszystkie A330 są budowane na tej samej linii montażu, co umożliwia elastyczną realizację zamówień w zależności od wymagań rynku.

Według Airbusa rodzina A330neo ma charakteryzować się zużyciem paliwa mniejszym o 14% (w przeliczeniu na pasażera) w porównaniu z obecnie używanymi A330 i obniżonymi kosztami obsługi technicznej. W samolotach zabudowana zostanie kabina Airspace, inspirowana modelem A350. Dotychczas Airbus zdobył zamówienia na 6 A330-800neo i 204 A330-900neo (Azul zamawiają A330-900neo, 2017-09-22, Airbus wprowadza ACJ330neo, 2017-05-22, Airbusy neo dla Aircalin, 2016-11-29).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra