Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozpoczęto montaż A330neo

Lotnictwo cywilne, 27 września 2016

W zakładach Airbusa w Tuluzie rozpoczęto montaż pierwszego przedseryjnego samolotu komunikacyjnego rodziny A330neo.

Kadłub i skrzydła pierwszego A330-900neo na linii montażu końcowego w zakładach w Tuluzie / Zdjęcie: Airbus

Airbus poinformował dziś o rozpoczęciu montażu końcowego pierwszego przedseryjnego samolotu komunikacyjnego z rodziny A330neo. W zakładach w Tuluzie dokonano połączenia kadłuba i skrzydeł A330-900neo.

Rodzina A330neo składać się będzie z 2 modeli. A330-800neo ma być przystosowany do przewozu 257-406 pasażerów i zasięgu 13 900 km. A330-900-neo ma mieścić 287-440 osób i dysponować zasięgiem 12 130 km. Obydwa samoloty będą miały 99% wspólnych części.

A330neo będą napędzane nowymi silnikami Rolls Royce Trent 7000. Jest to konstrukcja trójwałowa turbowentylatorowa o współczynniku dwuprzepływowości 10 i stopniu sprężu 50. Średnica wentylatora to 284,48 cm. Silnik ma rozwijać ciąg 300-320 kN. Jego główną zaletą ma być obniżenie jednostkowego zużycia paliwa o 10% w porównaniu z Trentem 700.

A330neo otrzyma nowe sharklety, podobne do tych, w jakie wyposażono A350XWB. Samolot ma mieć także niższe koszty obsługi technicznej. Dzięki wszystkim unowocześnieniom A330neo będzie oszczędniejszy od poprzednika (A330) o 12% na każdy lot i o 14% w przeliczeniu na fotel. Producent zebrał dotychczas zamówienia na 186 A330neo od 10 towarzystw (Garuda zamawiają A330neo, 2016-04-20).

Pierwsze seryjne A330neo mają wejść do eksploatacji w 4. kw. 2017. Ich pierwszym użytkownikiem będzie TAP Portugal – narodowy przewoźnik Portugalii. Linie zamówiły 14 A330-900neo. Portugalskie samoloty przystosowane będą do przewozu 304 podróżnych – 32 w klasie biznes, 96 w premium economy i 176 w klasie ekonomicznej (Nowe kabiny Airbusa, 2016-03-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.