Władze Turcji zleciły przedsiębiorstwu Turkish Aerospace Industries zaprojektowanie i zbudowanie prototypów odrzutowego samolotu szkolno-treningowego i szkolno-bojowego o kryptonimie Hurjet. Nazwa pochodzi od testowanego obecnie turbośmigłowego samolotu szkolno-treningowego Hurkus i słowa Jet (Zamówienie na Hurkusy-C, 2017-05-20). Prace nad Hurjetem TAI prowadzi już od kilku lat, ale dotąd na własne ryzyko. Dzięki finansowaniu rządowemu prace mają przyspieszyć. Projekt wstępny ma być gotowy za 6 miesięcy, a oblot prototypu jest planowany na 2022.
Według dotychczas publikowanych danych, Hurjet ma rozwijać prędkość Ma1,2, osiągać pułap 13,8 km i przenosić uzbrojenie o masie do 3 000 kg. Samolot miał być napędzany dwoma ukraińskimi silnikami AI-222, produkowanymi na licencji w Turcji. Możliwe jednak, że realizowany przez TAI projekt będzie oparty na samolocie Freedom Trainer, oferowanym w 2016 przez tureckie przedsiębiorstwo i amerykańską Sierra Nevada Corporation (SNC) w konkursie na następcę szkolno-treningowych T-38 Talon – T-X (Drugi T-X Boeinga i Saaba w powietrzu, 2017-04-25), organizowanym przez US Air Force. Freedom Trainer jest lżejszy niż Hurjet w pierwotnej wersji, a jego napęd miały stanowić silniki Williams International FJ44-4M.