Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tureckie plany szkolenia lotniczego

Lotnictwo wojskowe, 07 kwietnia 2015

Turcja zamierza zmienić program szkolenia pilotów wojskowych, wprowadzając nowy samolot szkolenia zaawansowanego.

Turcy planują skonstruowanie nowego samolotu szkolenia zaawansowanego, który byłby używany przez przyszłych pilotów wojskowych, po ukończeniu szkolenia na KT-1 i turbośmigłowym Hürkuşie (na zdjęciu) / Zdjęcie: TAI

Niedawne katastrofy samolotów Phantom Türk Hava Kuvvetleri (THK, wojsk lotniczych Turcji, Turcja wycofuje RF-4E/TM, 2015-03-13) skłoniły resort obrony tego kraju do zintensyfikowania wysiłków zmierzających do opracowania nowego samolotu szkolenia zaawansowanego. Co najciekawsze, ma on być dostosowany do potrzeb wynikających z posiadania przez THK nowego samolotu wielozadaniowego TX-F (Czy Turcję stać na myśliwce?, 2013-07-31).

Zdaniem dowódców Türk Hava Kuvvetleri, do 2017 proces szkolenia pilotów wojskowych powinien być realizowany z użyciem samolotów KT-1, Hürkuş, T-38T (zmodernizowanych) i F-16. Po 2025 flota powinna składać się z KT-1, Hürkuşów, nowych samolotów szkolenia zaawansowanego oraz bojowych F-16, TF-X i F-35 (Turcja zdecydowała o F-35A?, 2014-05-07).

Nowy samolot szkolenia zaawansowanego powinien być dopasowany do przyszłej floty samolotów bojowych THK – twierdzą przedstawiciele tureckiego resortu obrony. Ministerstwo wie, że konieczne jest zintensyfikowanie wysiłków i przyspieszenie obydwu programów. Są one priorytetowe.

Jak na razie dowództwo Türk Hava Kuvvetleri nie jest zadowolone z tempa dostaw rodzimych samolotów szkolnych Hürkuş. Umowa przewiduje, że trafią one, w liczbie 15, do jednostek THK w latach 2017-2018 (Turcja zamówiła Hurkusy, 2013-12-30). Wojsko chce też dokupić 15 południowokoreańskich KT-1, za sumę ok. 150 mln USD (ponad 560 mln zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra