Drugi przedseryjny samolot T-X, opracowany przez Boeinga i Saaba, wzbił się wczoraj w powietrze.
W zakładach Boeinga w St. Louis oblatano wczoraj drugi przedseryjny samolot szkolenia zaawansowanego T-X, opracowanego razem z Saabem dla potrzeb konkursu ogłoszonego przez US Air Force (Wymagania USAF na T-X, 2016-12-31, Oblot T-X Boeinga i Saaba, 2016-12-21). Jego załogę stanowili piloci doświadczalni Steve Schmidt i Matt Giese, którzy wcześniej przeszli szkolenie naziemne i symulatorowe.
Lot trwał ok. 1 h. W jego trakcie załoga sprawdziła własności pilotażowe i działanie instalacji pokładowych samolotu. – Drugi T-X zachowywał się dokładnie tak samo jak pierwszy prototyp i symulator i spełnił wszystkie oczekiwania. Awionika w obydwu kabinach działała doskonale, a pilotowanie było wspaniałe. To perfekcyjny samolot do szkolenia przyszłych pilotów wojskowych – powiedział po locie Matt Giese.
Innymi konstrukcjami oferowanymi w w konkursie T-X są: Lockheed Martin / Korea Aerospace Industries T-50A (T-50A dla programu T-X oblatany, 2016-06-05), Leonardo DRS T-100 (modyfikacja M-346, Leonardo pozostaje w konkursie T-X, 2017-02-09), Textron AirLand Scorpion (Seryjny Scorpion oblatany, 2016-12-23), Stavatti Aerospace Javelin i Sierra Nevada / Turkish Aerospace Industries Freedom Trainer.