Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Produkcja Eurofighterów dla Kuwejtu

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, 14 grudnia 2017

Po podpisaniu w 2016 kontraktu na dostawę 22 jednomiejscowych i 6 dwumiejscowych wielozadaniowych samolotów bojowych Eurofighter Typhoon, pochodzących z 3. transzy produkcyjnej, dla Al-Quwwat al-Jawwiya al-Kuwaitiya (wojsk lotniczym Kuwejtu) konsorcjum Eurofighter rozpoczęło zgodne z umową działania produkcyjne.

Eurofighter Typhoon w barwach wojsk lotniczych Kuwejtu / Ilustracja: Eurofighter

Jak poinformował Giancarlo Mezzanatto, wiceprezes programu Eurofighter w dziale Leonardo Aircraft: Produkcja rozpoczęła się w drugiej połowie 2016 i obecnie jest realizowana zgodnie z podstawowym planem, a w niektórych przypadkach przed terminem. W zakładach Leonardo wyprodukowano już pokrycie pierwszego lewego skrzydła, a w zakładach Airbus Defence & Space w Hiszpanii – pokrycie pierwszego prawego skrzydła. Montaż końcowy samolotu rozpocznie się przed końcem 2017.

Na początku 2018 rozpocznie się montaż pierwszej tylnej sekcji kadłuba w zakładach Leonardo, natomiast w zakładach BAE Systems trwa montaż zespołów dla pierwszych 5 samolotów. Montaż środkowej części kadłuba, wyprodukowanej przez zakłady Airbus Defence & Space w Niemczech, rozpocznie się w pierwszej połowie 2018. Tam też rozpoczęto już, zgodnie z planem, montaż podzespołów (Eurofighter to jedyna opcja dla Luftwaffe, 2017-12-12).

Kuwejckie Eurofightery będą wyposażone w radiolokator Captor E-Scan z anteną fazowaną, rejestrator parametrów walki powietrznej (ACMI) P5DRS-Cubic i ulepszone pomoce nawigacyjne. Samoloty zostaną przystosowane do przenoszenia pocisków powietrze-powierzchnia Brimstone i pocisków manewrujących Storm Shadow, a także zasobnika celowniczego Lockheed Martin Sniper.

Uruchamianie infrastruktury w Kuwejcie, przeznaczonej do obsługi statków powietrznych, również przebiega zgodnie z planami. Projekt szczegółowy został już zakończony wraz z finalizacją wszystkich pakietów danych. Prace budowlane rozpoczęły się w sierpniu tego roku. Umowa z Ministerstwem Obrony Kuwejtu obejmuje zaprojektowanie i budowę infrastruktury w bazie lotniczej Al-Salem oraz usługi wsparcia eksploatacji Eurofighterów przez pierwsze 3 lata (z opcją na kolejne 5).

Dostawy samolotów dla Al-Quwwat al-Jawwiya al-Kuwaitiya rozpoczną się w 2020, a zakończą w 2023. Producent dostarczony także sprzęt i urządzenia szkoleniowe dla jednostki przeszkolenia operacyjnego. Kuwejt będzie ósmym użytkownikiem Typhoonów. Niedawno samoloty tego typu zamówił Katar (Katar kupił Eurofightery , 2017-12-11).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra