Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemcy znów poszukują następców Tornado

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 03 października 2017

Agencja Reutera donosi, że Niemcy zwróciły się rządu USA o niejawne dane dotyczące dwóch wielozadaniowych samolotów bojowych Boeinga, F-15E Strike Eagle i F/A-18E/F Super Hornet. Spotkanie w tej kwestii zaplanowano wstępnie w połowie listopada.

Niemcy chcą zastąpić Tornado jednym z typów produkowanych przez zakłady z USA / Zdjęcie: Luftwaffe

W lipcu strona amerykańska przekazała Niemcom analogiczne informacje dotyczące samolotu F-35 Lightning II, produkowanego przez Lockheed Martina. Resort obrony naszych zachodnich sąsiadów ma zamiar zwrócić się z podobną prośbą do innego producenta wielozadaniowych samolotów bojowych – Airbusa, który wraz z BAE Systems i Leonardo odpowiada za projekt Eurofighter.

Powodem postępowania rządu w Berlinie jest chęć zastąpienia używanych od 1981 przez Luftwaffe (wojska lotnicze) samolotów uderzeniowych Tornado. Wstępne plany zakładają pozyskanie ich następców od 2025. Decyzja w tej kwestii ma zostać podjęta w połowie przyszłego roku Ostatni lot Niemców w Holloman, 2017-08-21.

W lipcu Niemcy anonsowały, że zamierzają wraz z Francją, skonstruować nowy wielozadaniowy samolot bojowy. Wiadomo jednak, że nie będzie on dostępny w 2025. Cytowane przez Reutera źródło twierdzi, że Niemcy zamierzają podejść do zagadnienia na dwa sposoby. Jeden z w/w amerykańskich samolotów, dostępnych niemal od ręki, ma zastąpić Tornado, natomiast nowy samolot niemiecko-francuski – Eurofightera, w późniejszym czasie (Nowy europejski samolot wielozadaniowy , 2017-07-17).

Berlin wciąż analizuje liczbę i terminy dostaw ewentualnych następców Tornado. Obecnie Luftwaffe mają na stanie 70 uderzeniowych Tornado IDS i 22 ECR, przeznaczone do walki elektronicznej. Oficjalne zapytanie o cenę i dostępność F-15E, F/A-18E/F i F-35 ma zostać wysłane do Waszyngtonu pod koniec października.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.