Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemcy preferują F-35

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 09 listopada 2017

Jak donosi tygodnik Jane's, przedstawiciele ministerstwa obrony Niemiec i Luftwaffe (wojsk lotniczych) wybrali już kandydatów na następców samolotów uderzeniowych Tornado. Jednak preferowanym typem jest Lockheed Martin F-35 Lightning II.

Niemcy uważają, że najlepszym następcą Tornado w Luftwaffe będzie F-35 / Zdjęcie: US Air Force

Pragnący zachować anonimowość urzędnik resortu obrony naszych zachodnich sąsiadów stwierdził, że F-35 już spełnia większość wymagań stawianych przez wojsko. W dodatku jego wybór przyniesienie wiele dodatkowych korzyści (F-35A już są w Japonii , 2017-11-06).

Następca Tornado musi być samolotem 5. generacji, który będzie wykrywany [przez przeciwnika] tak późno, jak to możliwe, a najlepiej wcale. Musi też być zdolny do identyfikacji celów z dużej odległości i namierzenia ich tak szybko, jak to możliwe – stwierdził cytowany Jane's przez niemiecki urzędnik. Niemieckie ministerstwo obrony brało pod uwagę wiele samolotów, w tym F-35 – jest on dostępny na rynku, został zamówiony przez wiele krajów i jest obecnie wprowadzany do służby, a także ma większość wymaganych [przez Luftwaffe] zdolności – dodał przedstawiciel niemieckiego ministerstwa obrony.

Luftwaffe już wcześniej prowadziły z Airbusem rozmowy na temat opracowania następcy Tornado w ramach programu Future Combat Air System (FCAS). Jednak zamiar wycofania ich ze służby ok. 2030 spowodował, że Niemcy zaczęli brać pod uwagę inne samoloty (Niemcy znów poszukują następców Tornado, 2017-10-03).

Według niemieckiego urzędnika aby bez problemu można było wycofać Torando w 2030, trzeba by wprowadzić do służby jego następcę ok. 2025. Termin ten jest bardzo bliski, co oznacza, że wątpliwe jest, aby przemysł był w stanie skonstruować i wyprodukować całkowicie nowy samolot, który będzie zdolny do operowania w sposób, w jaki wymagamy. Doświadczenie pokazuje, że wprowadzenie do służby Eurofightera zajęło 25 lat (Ostatnie próby Brimstone , 2017-11-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.