Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy w świecie A330neo przekazany TAP

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 27 listopada 2018

TAP Air Portugal jako pierwsze w świecie linie odebrały 26 lisoptada w Tuluzie Airbusa A330-900neo (nr ser. MSN 1836). Samolot, dzierżawiony od Avalon, jest przystosowany do przewozu 298 pasażerów (34 w klasie biznes, 96 w klasie ekonomicznej plus i 168 w klasie ekonomicznej) w kabinie Airspace by Airbus.

TAP Air Portugal są pierwszym w świecie użytkownikiem A330neo / Zdjęcia: Airbus

Nowy nabytek będzie używany przez portugalskie towarzystwo do obsługi połączeń do obu Ameryk i Afryki. W nadchodzących tygodniach wykona pierwsze rejsy z Lizbony do São Paulo w Brazylii. Dwa kolejne A330-900 dołączą do floty TAP przed końcem roku, a kolejnych 15 zostanie dostarczonych w 2019. Ogółem TAP zakupiły 20 samolotów tego modelu. Jak poinformował prezes TAP Antonoaldo Neves, do końca przyszłego roku A330-900neo będą przebywać w powietrzu aż 78% czasu, jaki wylata cała flota portugalskich linii. Oprócz tego w przyszłym roku TAP odbiorą pierwszego A321LR, który zostanie użyty na trasach transatlantyckich.

Cieszę się, że mogę powitać pierwszego Airbusa A330-900 w naszej rozwijającej się flocie. […] A330neo zapewni nam dużą elastyczność operacyjną dzięki unifikacji z innymi samolotami Airbusa w naszej flocie. Samolot ten będzie pierwszym wyposażonym w nową kabinę Airspace, która jest nową koncepcją stworzoną w celu spełnienia ambicji TAP, aby zaoferować naszym pasażerom najlepszy produkt w branży – powiedział Antonoaldo Neves.

Przekazanie pierwszego A330neo stałemu klientowi Airbusa, TAP Air Portugal, jest bardzo ważnym krokiem milowym dla Airbusa. Dzięki ciągłym innowacjom A330neo, nasz najnowszy samolot szerokokadłubowy, zaoferuje naszym klientom najwyższą wartość i efektywność oraz najwyższy komfort dla pasażerów – dodał prezes Airbus Commercial Aircraft Guillaume Faury.

Obecnie TAP Air Portugal eksploatują flotę składającą się z 72 samolotów Airbusa (18 A330-200/-300, 4 A340-300, 22 A319ceo, 21 A320ceo, 4 A321ceo, jednego A320neo i 2 niedawno dostarczonych A321neo). Portfel zamówień obejmuje, oprócz wspomnianych na wstępie A330-900, 14 A321LR (Arkia pierwszym użytkownikiem A321LR, 2018-11-16, Certyfikat dla A330-900, 2018-10-01).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra