Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot Merlina HM.2 ASaC

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Przemysł lotniczy, 11 kwietnia 2019

W zakładach Leonardo Helicopters w Yeovil oblatano pierwszy śmigłowiec Merlin HM.2 ASaC (Airborne Surveillance and Control) wyposażony w pokładowy system obserwacji i kierowania Crowsnest. Według informacji spółki Lockheed Martin UK lot odbył się 28 marca, jednak portal Defense-Aerospace.com podał, że wiropłat oblatano kilka dni wcześniej, a przed 28 marca wykonał jeszcze kilka lotów.

Pierwszy Merlin HM.2 ASaC wyposażony w system Crowsnest. Według wcześniejszych projektów osłona anteny radaru Searchwater miała być chowana w tylnej części kadłuba / Zdjęcie: Leonardo

Śmigłowiec przejdzie teraz próby w locie, obejmujące badanie własności pilotażowych i działanie urządzeń pokładowych. Następnie wykonane zostaną badania interferencji elektromagnetycznej wyposażenia. Zakończenie prób zaplanowano na 30 września. 10 października rozpocznie się szkolenie pierwszych załóg.

Głównym elementem wyposażenia Merlina HM.2 ASaC jest radar Thales Searchwater, którego antena jest zabudowana w charakterystycznej osłonie na lewym boku kadłuba, przeznaczony do wykrywania i śledzenia celów powietrznych, morskich i lądowych. Dzięki temu Royal Navy (królewska marynarka wojenna W. Brytanii) odzyska zdolność wczesnego ostrzegania i kierowania.

Merliny HM.2 ASaC mają operować z pokładów lotniskowców typu Queen Elizabeth, przejmując rolę wycofanych niedawno ze służby Sea Kingów Mk7 ASaC. Osiągnięcie przez nie wstępnej zdolności operacyjnej ma nastąpić w 2020 (HMS Queen Elizabeth na Pacyfik, 2019-02-12, Sea Kingi zakończyły służbę w Royal Navy, 2018-10-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.