Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koreańskie linie uziemiły Boeingi 737 NG

Wypadki, Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 25 października 2019

Ministerstwo Infrastruktury i Transportu Republiki Korei poinformowało, że lokalne linie lotnicze zdecydowały o wycofaniu z latania 9 samolotów Boeing 737 NG. 5 z nich uziemił flagowy przewoźnik – Korean Air, 3 – Jin Air, a jeden Jeju Air. W tych samolotach wykryto pęknięcia węzłów mocowania skrzydeł. O takim problemie w maszynach modelu 737 NG poinformowała niedawno przewoźników amerykańska Federalna Administracja Lotnicza (FAA) po wykryciu podczas rutynowej kontroli podobnych pęknięć w jednym z samolotów tej rodziny (Przeglądy Boeingów 737 NG, 2019-10-03).

Samoloty Boeing 737 NG eksploatowane przez Korean Air. Część z nich została uziemiona po wykryciu poważnych defektów struktury wytrzymałościowej – okuć mocowania skrzydeł do kadłuba / Zdjęcie: Korean Air

W południowokoreańskich liniach lotniczych lata 150 Boeingów 737 NG. Ministerstwo zdecydowało o skontrolowaniu 42 – tych, których nalot przekroczył 30 tys. godzin. Samolotów z wadliwymi okuciami może być więcej, bo kontrole trwają.

Naprawa wadliwych okuć Boeingów 737 NG może okazać się bardzo trudna. Ich wymiana jest potencjalnie skomplikowana i czasochłonna. Wycofanie samolotów z eksploatacji na kilka tygodni lub miesięcy oznacza zaś istotne straty dla przewoźników, które zapewne będzie musiał zrekompensować amerykański koncern.

Samoloty modelu 737 NG to starsza wersja obecnie oferowanych przez Boeinga maszyn 737 MAX. Te z kolei zostały uziemione ponad pół roku temu po dwóch katastrofach, w których zginęło 346 ludzi (Prezes Boeinga odwołany, 2019-10-12). Według najbardziej optymistycznych ocen, Boeingi 737 MAX nie wrócą do latania wcześniej niż w lutym 2020 (United przedłużają uziemienie 737 MAX, 2019-08-31).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra