W trakcie Dubai Air Show linie Emirates zrewidowały swoją poprzednią wstępną umowę dotyczącą zakupu Boeingów 787, wybierając 30 samolotów model 787-9 zamiast 787-10. Dostawy samolotów, których wartość wg cen katalogowych to 8,8 mld USD, rozpoczną się w 2023 i będą kontynuowane przez 5 lat (Arabskie linie zamawiają Airbusy, 2019-11-18).
Dubajskie towarzystwo zapowiedziało 2 lata temu, że zamówi 40 Boeingów 787-10, które zostaną dostarczone do 2022, ale umowa nie została sfinalizowana. Nie dokonano też wyboru zespołu napędowego (Emirates zamawiają Dreamlinery, 2017-11-13).
Jednocześnie prezes zarządu Emirates Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum poinformował, że zawarta wcześniej umowa z koncernem z Seattle dotycząca zakupu 35 Boeingów 777-8 i 115 Boeingów 777-9, zostaje zmieniona i obecnie obejmować będzie 126 samolotów tej rodziny. Natomiast według Boeinga przewoźnik z Dubaju wykorzystał prawa do zmiany warunków umowy i zamówi 30 Dreamlinerów 787-9 zamiast takiej samej liczby 777 (Montaż 777-9 dla Emirates, 2019-08-07).
Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum powiedział: Z przyjemnością ogłaszam zamówienie na 30 Boeingów 787-9 Dreamliner. Jest to ważna inwestycja i dodatek do naszej przyszłej floty, odzwierciedlająca kontynuację wysiłków Emirates na rzecz zapewnienia najwyższej jakości usługi transportu lotniczego dla naszych klientów. Z przyjemnością potwierdzamy nasze zaangażowanie w program Boeing 777X i czekamy na jego wejście do eksploatacji.
Prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes Stan Deal dodał: Cieszymy się ze sfinalizowania tego ważnego zamówienia przez jedną z wiodących linii lotniczych na świecie. Nasza umowa potwierdza plany Emirates dotyczące eksploatacji Dreamlinerów i 777X.