Spada liczba produkowanych rosyjskich samolotów transportu regionalnego SSJ100. W 2019 przedsiębiorstwo GSS wyprodukowało ich jedynie 18 (w tym jeden SBJ). To 2 razy mniej niż w rekordowym 2014 i o 25% mniej niż w 2018.
Tylko 6 SSJ100 trafiło w 2919 do końcowych odbiorców. Linie Azimut i Siewiestal odebrały po 3 samoloty. Żadnego SSJ100 nie wyeksportowano (Norwegian zamówią 40 SSJ100?, 2019-10-27).
GSS zawarło nowe kontrakty na dostawy 16 SSJ100. 10 zamówił Aerofłot (po 5 za pośrednictwem WEB i Sbierbanku), a 6 Kom Airlines. Przedsiębiorstwo podpisał też dwa listy intencyjne – na 10 SSJ100 z liniami Jakutia i na 3 z Qanot Shark.
Dzięki nowym samolotom Aerofłot chce rozszerzyć sieć regionalną. Linie zapowiedziały uruchomienie nowych tras od 29 marca 2020. 5 SSJ100 ma latać z Krasnojarska do Irkucka, Bracka, Tomska, Omska, Jekaterynburga i Tiumenia.