Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dostawy F/A-18E/F Block II zakończone

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Przemysł lotniczy, 27 kwietnia 2020

Lotnictwo US Navy odebrało ostatni wielozadaniowy samolot bojowy F/A-18E/F Super Hornet Block II. Egzemplarz nr E322 opuścił zakłady Boeinga i 17 kwietnia został przekazany personelowi 34. eskadry myśliwsko-uderzeniowej (VF-34), stacjonującej w Naval Air Station Oceana.

US Navy odebrała 322 jednomiejscowe F/A-18E i 286 dwumiejscowe F/A-18F / Zdjęcie: US Navy

Łącznie od 2005 lotnictwo US Navy (marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych Ameryki) otrzymało 608 Super Hornetów Block II. Kadłuby samolotów produkowano w zakładach Northrop Grummana w El Segundo w Kalifornii. Montaż końcowy realizowano w wytwórni Boeinga w St Louis.

F/A-18E/F został zamówiony przez US Navy jako następca F-14 Tomcat, który został wycofany w 2006. Obecnie wojsko i Boeing pracują nad wariantem Super Hornet Block III. Pierwsze dwa samoloty tej wersji, przeznaczone do prób, mają zostać dostarczone US Navy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Ich próby zostaną przeprowadzone w Naval Air Station Patuxent River w Maryland i Naval Air Weapons System China Lake w Kalifornii.

Super Hornet Block III będzie nie tylko zwykłym samolotem zwalczającym lotnictwo przeciwnika, ale dzięki zwiększeniu mocy obliczeniowej komputerów pokładowych i zabudowaniu nowych urządzeń obserwacyjnych i łącza informacyjnego będzie także inteligentnym węzłem taktycznym, zdolnym do odbierania, przetwarzania i przesyłania informacji taktycznych oraz odbierania koordynat celu od samolotów F-35B/C (za pomocą TTN-T i Link 16), EA-18G Growler i E-2D Hawkeye, a także kierowania działaniami bbsl.

W obydwu kabinach załogi F/A-18E/F Block III zostaną zabudowane nowe pojedyncze dotykowe wskaźniki wielofunkcyjne. Na górnej powierzchni skrzydeł Super Horneta Block III zabudowano 2 konforemne zbiorniki paliwa, mieszczące łącznie 1588 l paliwa, co ma umożliwić zwiększenie jego zasięgu o 218-248 km.

Trwałość użytkowa struktury F/A-18E/F Block III ma wynosić ponad 10 tys. h, co oznacza to, że samoloty będą mogły pozostać one w służbie przez co najmniej 50 lat. US Navy planuje zakup 72 Super Hornetów Block III w l. budżetowych 2020-2121 (Wielkie zakupy Luftwaffe, 2020-04-22, 1000 startów i lądowań na pokładzie USS Ford, 2020-03-24, Kontrakt na Super Hornety Block III, 2019-03-21).

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.