Lotnictwo US Navy odebrało ostatni wielozadaniowy samolot bojowy F/A-18E/F Super Hornet Block II. Egzemplarz nr E322 opuścił zakłady Boeinga i 17 kwietnia został przekazany personelowi 34. eskadry myśliwsko-uderzeniowej (VF-34), stacjonującej w Naval Air Station Oceana.
Łącznie od 2005 lotnictwo US Navy (marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych Ameryki) otrzymało 608 Super Hornetów Block II. Kadłuby samolotów produkowano w zakładach Northrop Grummana w El Segundo w Kalifornii. Montaż końcowy realizowano w wytwórni Boeinga w St Louis.
F/A-18E/F został zamówiony przez US Navy jako następca F-14 Tomcat, który został wycofany w 2006. Obecnie wojsko i Boeing pracują nad wariantem Super Hornet Block III. Pierwsze dwa samoloty tej wersji, przeznaczone do prób, mają zostać dostarczone US Navy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Ich próby zostaną przeprowadzone w Naval Air Station Patuxent River w Maryland i Naval Air Weapons System China Lake w Kalifornii.
Super Hornet Block III będzie nie tylko zwykłym samolotem zwalczającym lotnictwo przeciwnika, ale dzięki zwiększeniu mocy obliczeniowej komputerów pokładowych i zabudowaniu nowych urządzeń obserwacyjnych i łącza informacyjnego będzie także inteligentnym węzłem taktycznym, zdolnym do odbierania, przetwarzania i przesyłania informacji taktycznych oraz odbierania koordynat celu od samolotów F-35B/C (za pomocą TTN-T i Link 16), EA-18G Growler i E-2D Hawkeye, a także kierowania działaniami bbsl.
W obydwu kabinach załogi F/A-18E/F Block III zostaną zabudowane nowe pojedyncze dotykowe wskaźniki wielofunkcyjne. Na górnej powierzchni skrzydeł Super Horneta Block III zabudowano 2 konforemne zbiorniki paliwa, mieszczące łącznie 1588 l paliwa, co ma umożliwić zwiększenie jego zasięgu o 218-248 km.
Trwałość użytkowa struktury F/A-18E/F Block III ma wynosić ponad 10 tys. h, co oznacza to, że samoloty będą mogły pozostać one w służbie przez co najmniej 50 lat. US Navy planuje zakup 72 Super Hornetów Block III w l. budżetowych 2020-2121 (Wielkie zakupy Luftwaffe, 2020-04-22, 1000 startów i lądowań na pokładzie USS Ford, 2020-03-24, Kontrakt na Super Hornety Block III, 2019-03-21).