US Coast Guard (USCG, Straż Wybrzeża USA) zdecydowała o wykorzystaniu opcji zakupowej, będącej w gestii Departamentu Obrony, i zamówiła nowy samolot C-37B w wersji dowodzenia i nadzoru. Samolot ma też służyć do przewozu komendanta USCG.
C-37B jest wersją Gulfstreama G550 przystosowaną do przewozu amerykańskich VIP-ów. Nasz kraj zakupił dwa G550 w 2016 w podobnej wersji (Umowa zakupu G550 podpisana, 2016-11-15).
Ze względu na swoją wielkość G550 jest także używany do zadań specjalnych, np. rozpoznania i walki elektronicznej (Drugi E-550A dla Włoch, 2018-01-23).
Obecnie US Coast Guard eksploatuje dwa C-37A Gulfstream V, które weszły do służby na początku lat 2000. W związku ze starzeniem się tych samolotów podjęto decyzję o zakupie kolejnego egzemplarza w nowszej wersji C-37B. Wartość kontraktu wynosi 66,6 mln USD. Będzie to prawdopodobnie jeden z ostatnich samolotów G550, gdyż Gulfstream planuje zakończyć produkcję tego modelu w 2021 (Koniec produkcji G550, 2020-06-19).