Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy C-37B dla USCG

Lotnictwo wojskowe, 14 października 2020

US Coast Guard (USCG, Straż Wybrzeża USA) zdecydowała o wykorzystaniu opcji zakupowej, będącej w gestii Departamentu Obrony, i zamówiła nowy samolot C-37B w wersji dowodzenia i nadzoru. Samolot ma też służyć do przewozu komendanta USCG.

Samolot dowodzenia i nadzoru C-37A Gulfstream V w barwach US Coast Guard / Zdjęcie: USCG

C-37B jest wersją Gulfstreama G550 przystosowaną do przewozu amerykańskich VIP-ów. Nasz kraj zakupił dwa G550 w 2016 w podobnej wersji (Umowa zakupu G550 podpisana, 2016-11-15).

Ze względu na swoją wielkość G550 jest także używany do zadań specjalnych, np. rozpoznania i walki elektronicznej (Drugi E-550A dla Włoch, 2018-01-23).

Obecnie US Coast Guard eksploatuje dwa C-37A Gulfstream V, które weszły do służby na początku lat 2000. W związku ze starzeniem się tych samolotów podjęto decyzję o zakupie kolejnego egzemplarza w nowszej wersji C-37B. Wartość kontraktu wynosi 66,6 mln USD. Będzie to prawdopodobnie jeden z ostatnich samolotów G550, gdyż Gulfstream planuje zakończyć produkcję tego modelu w 2021 (Koniec produkcji G550, 2020-06-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.