Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Frontex wybiera morskie Herony

Przemysł lotniczy, Służby państwowe, 20 października 2020

Europejska Agencja Straży Granicznej i Przybrzeżnej (Frontex) zawarła kontrakt z Airbus Defence and Space Airborne Solutions (ADAS), spółką w 100% zależną od Airbus Defence and Space i jej długoletnim partnerem Israel Aerospace Industries (IAI) kontrakt dotyczący świadczenia usług nadzoru akwenów morskich z użyciem bezzałogowych statków latających Heron w wersji morskiej (Izraelskie Herony nad morzem, 2016-10-28).

Bsl Heron w konfiguracji operacyjnej może spędzić w powietrzu ponad 24 h / Zdjęcie: Airbus

Usługa będzie świadczona w Grecji i/lub we Włoszech i/lub na Malcie, na mocy umowy ramowej. Obejmie ona dostawy bsl z wyposażeniem i częściami zamiennymi, sprzętu łączności i pasma telekomunikacyjnego oraz wszystkich niezbędnych ekspertów zarządzających systemem i zapewniających wsparcie operacyjne. Na mocy umowy Airbus i IAI będą wykonywać uprzednio zaplanowane misje i loty doraźne.

Bezzałogowce będą odpowiednio wyposażone (np. w głowicę optoelektroniczną do obserwacji w dzień i w podczerwieni do lotów nocnych, morski radar patrolowy wyprodukowany przez IAI i system automatycznej identyfikacji jednostek pływających), odpowiednie urządzenia łączności oraz system sterowania lotem i wsparcia misji z ziemi. Heron podczas lotu w zasięgu wzroku wykorzystuje bezpośrednie łącze radiowe, a gdy rozpoczyna lot poza zasięgiem wzroku przechodzi do sterowania za pośrednictwem łącza satelitarnego. Pozwala to przesyłać informacje w czasie rzeczywistym lub gdy lat odbywa się na małej wysokości nad morzem. Informacje uzyskiwane za pośrednictwem bsl będą przekazywane do centrum dowodzenia i kierowania Fronteksu, a także do odpowiednich ośrodków straży wybrzeża/granicznej (Najdłuższa misja Falco EVO, 2019-07-15, Patrolowce dla greckiej straży wybrzeża, 2019-01-29, Asseco stworzy system ochrony granic UE, 2019-01-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.