Ryanair – największe niskokosztowe linie lotnicze w Europie zamówiły 75 dodatkowych Boeingów 737 MAX. Ich cena ma być niższa o połowę od katalogowej, równej 125 mln USD. Wcześniej Ryanair kupiły już 135 samolotów 737 MAX, które jeszcze nie zostały dostarczone (Problemy Ryanaira z MAX-ami, 2019-07-16).
Szacuje się, że 210 Boeingów 737 MAX może być wartych blisko 22 mld USD. Wątpliwe jednak, by Ryanair tyle za nie zapłacił. Linie i Boeing poinformowały o uzgodnieniu rekompensaty za straty poniesione przez przewoźnika w wyniku opóźnienia dostaw samolotów tego modelu, wynikających z uziemienia spowodowanego dwiema katastrofami, w których zginęło 346 osób (Wszystkie MAX-y uziemione, 2019-03-14). Analitycy oceniają, że część tej rekompensaty polega na obniżeniu ceny jednostkowej, co miało zachęcić Ryanair do zwiększenia zamówienia.
Nowa umowa Ryanaira z Boeingiem dotyczy 75 Boeingów 737-8200 – powiększonego wariantu 737-8. Dostawy MAX-ów mają rozpocząć się wiosną 2021 i zakończyć w 2024. Ryanair zakłada, że w przyszłym roku otrzyma 50 samolotów 737-8200, co jednak ostatecznie będzie zależne od harmonogramu produkcji Boeinga.
W ciągu pierwszych trzech miesięcy tzw. pandemii w Europie Ryanair uziemiły 99% swoich samolotów. Ich flota składa się z 440 wcześniejszych wersji Boeingów 737 i 26 Airbusów A320. Nie wiadomo, ile z nich pozostaje uziemionych obecnie.