Amerykański Departament Obrony poinformował o przygotowaniu prototypu średniej ciężarówki FMTV wyposażonej w moduł z hybrydowym napędem elektrycznym. Tak skonfigurowane pojazdy mają w przyszłości wejść do powszechnego użytku przyczyniając się do redukcji zużycia paliwa i uproszczenia logistyki.
Głównym powodem opracowania modułu z napędem elektrycznym dla wojskowych ciężarówek była chęć ograniczenia zużycia paliwa podczas postoju na biegu jałowym. Konieczność podtrzymania pracy silnika wynika bowiem z potrzeby zasilania podsystemów pojazdu w czasie działań w postoju.
W tym celu Defense Innovation Unit (DIU) i US Army Project Manager Transportation Systems zawarły umowę z XL Fleet i Volta Power Systems. Oba przedsiębiorstwa miały zintegrować komercyjne napędy hybrydowe z kilkoma klasami ciężarówek wojskowych – od 2,5-t do 10-t. Prototypy pojazdów zostaną poddane testom i ocenie. Następnie przemysł opracuje docelowe pakiety z napędem hybrydowym, które będą łatwe w montażu na ciężarówkach. Instalacja ma być możliwa w bazach logistycznych i wojskowych parkach sprzętowych.
W dyspozycji Departamentu Obrony znajduje się ponad 250 tys. pojazdów taktycznych. Daje to duże możliwości w ograniczeniu zużycia paliwa. Przewiduje się, że w dalszej przyszłości napędy hybrydowe zostaną zastąpione całkowicie elektrycznymi (US Army zamawia FMTV A2, 2021-08-06, Zlecenie na FMTV, 2016-10-03).