Direction de la Maintenance aéronautique (DMAé, Dyrekcja ds. obsługi statków powietrznych) francuskiego Ministerstwo Obrony niedawno przyznała Dassault Aviation kontrakt na obsługę techniczną samolotów bojowych Mirage 2000 B/C, -5 i D, eksploatowanych przez Armée de l'air et de l'espace (wojska lotnicze i kosmiczne).
Umowa nazwana Balzac ma obowiązywać przez 14 lat, czyli do końca służby w/w samolotów i objąć także wszystkie urządzenia elektroniczne, a zwłaszcza produkcji koncernu Thales. Obsługa techniczna silników i usługi świadczone przez Service Industriel de l'Aéronautique (SIAé, Służbę obsługi statków powietrznych) są przedmiotem oddzielnych umów (Próby Mirage 2000D RMV, 2021-08-02).
Porozumienie dotyczy też usług logistycznych i technicznych, w tym centrów logistycznych w bazach Armée de l'air et de l'espace w Luxeuil i Nancy oraz Atelier Industriel de l'Aéronautique (AIA, Warsztatach obsługi statków powietrznych) w Clermont-Ferrand, outsourcingu w niektórych warsztatach obsługi sprzętu (NTI2) i zarządzania sprzętem w celu optymalizacji kosztów obsługi.
– Niniejsza umowa jest zgodna z strategią DMAé tzw. pionowej obsługi statków powietrznych, polegającej na przydzieleniu odpowiedzialności za wsparcie eksploatacji jednemu głównego wykonawcy. W maju 2019 resort obrony przyznał nam 10-letnie kontrakty: Ravel na obsługę samolotów bojowych Rafale i Ocean na obsługę morskich samolotów patrolowych Atlantique 2. […]. Jesteśmy zaszczyceni tym nowym wyrazem zaufania francuskiego Ministerstwa Obrony – zadeklarował Eric Trappier, dyrektor generalny Dassault Aviation (Rafale F5 od 2035, 2021-11-08, Zmodernizowane Atlantique 2 w służbie, 2019-10-30).