Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Start europejskiego bsl MALE

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 29 września 2016

Europejscy producenci otrzymali kontrakt na prace studialne dotyczące nowego bsl klasy MALE.

Oblot prototypu europejskiego bsl klasy MALE ma się odbyć na początku 2023 / Rysunek: Airbus

Od września rozwój wspólnego europejskiego bezzałogowego statku latającego wkroczył w nowy etap. OCCAR (europejska agencja współpracy zbrojeniowej) przyznała przedsiębiorstwom Airbus, Dassault Aviation i Leonardo-Finmeccanica kontrakt na prace studialne dotyczące zdefiniowania programu europejskiego bsl klasy MALE (operujących na średniej wysokości, o dużej długotrwałości lotu).

MALE będzie bsl nowej generacji przeznaczonym do zadań wywiadowczych, obserwacji, namierzania celów i rozpoznania. Jednymi z kluczowych celów programu jest certyfikacja i przystosowanie bsl do operowania w ramach ruchu lotniczego nad gęsto zaludnionymi krajami w Europie (Niezwykły lot nEUROna, 2014-04-14).

Dwuletnie prace studialne rozpoczęły już w bieżącym miesiącu. Wezmą w nich udział Airbus Defence and Space, Dassault Aviation i Leonardo-Finmeccanica Aircraft Division. Po ich zakończeniu, które planowane jest w 2018, rozpocznie się etap realizacji.

Oblot prototypu europejskiego bsl klasy MALE ma się odbyć na początku 2023, a rozpoczęcie dostaw pierwszych seryjnych bezzałogowców – w 2025. Wymagania operacyjne poszczególnych krajów biorących udział w przedsięwzięciu – Francji, Hiszpanii, Niemiec i Włoch – zostaną zdefiniowane w ścisłej współpracy z siłami zbrojnymi (Europejski klub bezzałogowców, 2013-11-20).

– Skuteczne stworzenie zespołu składającego się z państw europejskich,  ich przemysłu oraz ministerstw obrony, działającego na rzecz zwiększania suwerenności i niezależności, to niezwykła misja, a dzisiejszy dzień stanowi kolejny kamień milowy w historii tego innowacyjnego partnerstwa – stwierdził Dirk Hoke, dyrektor generalny Airbus Defence and Space.

– Ten program współpracy przyczyni się do osiągnięcia przez europejski przemysł pozycji lidera oraz autonomii w strategicznej dziedzinie, jaką są obserwacyjne bezzałogowce. Zapewni on też siłom zbrojnym niezależne bsl o doskonałych osiągach – podkreślił Eric Trappier, prezes i dyrektor generalny Dassault Aviation.

– Europejski program bsl MALE stanowi unikalną okazję do promocji rozwoju doświadczenia, potencjału i miejsc pracy w branży zaawansowanych technologii, co jest bardzo ważne dla naszego kontynentu.  Poszczególne kraje otrzymają technologiczną i operacyjną niezależność, bazującą na dekadach doświadczeń płynących z europejskiej współpracy w ramach programów wojskowych – dodał Filippo Bagnato, dyrektor zarządzający Leonardo-Finmeccanica Aircraft Division.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra