Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zmodernizowane Atlantique 2 w służbie

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Przemysł lotniczy, 30 października 2019

Francuski resort obrony poinformował, że Aviation navale (lotnictwo marynarki wojennej) odebrało latem tego roku dwa pierwsze morskie samoloty patrolowe Atlantique 2 w nowej wersji, oznaczonej jako standard 6. Florence Parly, minister sił zbrojnych, 24 października odbyła 2-godzinny lot na pokładzie jednego z nich.

Pierwszy seryjny Atlantique 2 zmodernizowany do standardu 6 podczas prób / Zdjęcie: Dassault Aviation

Kontrakt na modernizację Atlantique 2 do standardu 6 został udzielony Dassault Aviation przez DGA (agencję ds. zakupów wojskowych) 4 października 2013. W ramach projektu unowocześnionych zostanie 18 samolotów, z 22 wchodzących w skład eskadr 21F i 23F, stacjonujących w BAN Lann Bihoué.

Oprócz dwóch samolotów przekazanych wojsku – prototypu, noszącego nr ser. M25 (18 lipca) i pierwszego egzemplarza seryjnego, nr M28 (27 sierpnia) – Dassault dostarczy jeszcze 5 Atlantique 2 standard 6 w l. 2020-2023. Równolegle wojskowe zakłady Service Industriel de l’Aéronautique (SIAé) zmodernizują pozostałych 11 samolotów. W projekcie biorą udział także Thales i Naval Group.

Zmodernizowane Atlantique 2 wyposażone są w nowy radar Thales Search Master z anteną fazowaną, nowy układ odbierania i przetwarzania sygnałów z boi radiohydroakustycznych zaprojektowany przez Thalesa, nową konsolę nawigacyjną produkcji Dassault i nowe cyfrowe konsole podsystemu zobrazowania sytuacji taktycznej (opracowane przez SIAé). Samoloty przenoszą także głowicę optoelektroniczną Wescam MX-20, a zarejestrowane przez nią obrazy mogą być przekazywane jednocześnie wielu użytkownikom. Dassault odpowiada również za rozwój oprogramowania LOTI1, zaprojektowanego przez Naval Group, służącego do gromadzenia danych z różnych źródeł, a także integrację wszystkich urządzeń.

Obecnie w Lorient trwa opracowanie taktyki działania, pozwalającej na jak najlepsze wykorzystanie nowych zdolności Atlantique 2. Pierwsze samoloty w standardzie 6 mają być zdolne do działań operacyjnych pod koniec 2021, po przeszkoleniu załóg oraz dostarczeniu pierwszej partii samolotów i nowego symulatora do szkolenia taktycznego.

Dostawy Atlantique 2 standard 6 mają zostać zakończone do 2024. Modernizacja ma polepszyć zdolności samolotu do wspierania działań strategicznych sił oceanicznych, zwalczania przyszłych nuklearnych lub konwencjonalnych okrętów podwodnych i jednostek nawodnych oraz wsparcia działań powietrzno-lądowych. Atlantique 2 standard 6 mają pozostać w służbie do 2030. Potem zastąpi je nowy typ, opracowany wspólnie przez Francję i Niemcy (Francusko-niemiecka współpraca obronna, 2018-04-09, Atlantique nad Irakiem, 2014-09-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.