Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Dobry rok Airbus Helicopters

Przemysł lotniczy, Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 26 stycznia 2022

W 2021 koncern Airbus Helicopters zdobył zamówienia brutto na 419 wiropłatów (netto: 414), odczuwając wyraźne oznaki poprawy sytuacji rynkowej w stosunku do sytuacji z 2020, na co duży wpływ miały gospodarcze skutki pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.

/ Zdjęcie: Airbus Helicopters

Wzrost zamówień na śmigłowce lekkie H125 i H130 odzwierciedlił ożywienie rynku cywilnego i służb publicznych. Przedsiębiorstwo odnotowało silny popyt w krajach macierzystych: Francja zamówiła 40 H160 (w wersjach cywilnej i wojskowej), 8 H225M i 2 H145; Hiszpania zamówiła 36 H135, a Niemcy zamówiły 8 H145 dla bawarskiej policji. Dostawy wzrosły z 300 śmigłowców w 2020 do 338 w 2021, przyczyniając się do szacowanego wstępnie na 52% udziału Airbus Helicopters w rynku cywilnym i służb publicznych oraz potwierdzając pozycję europejskiego koncernu jako lidera rynku (H160 dla francuskiego MSW, 2022-01-11, Dodatkowe H145 dla Sécurité Civile, 2021-12-20).

Rok 2021 stał dla nas pod znakiem podejmowania ważnych wyzwań. Zobowiązaliśmy się do opracowania nowych produktów i usług, które spełnią wymagania klientów. Zaczęliśmy prace nad innowacyjnym wiropłatem H160M dla wspólnego programu lekkich śmigłowców dla francuskiego wojska oraz stworzeniem nowego pakietu obsługowego HCare Classics dla klientów, którzy używają naszych starszych śmigłowców. Dostarczyliśmy również pierwszy seryjny H160 japońskiemu operatorowi All Nippon Helicopters. Dążymy do stałego wprowadzania innowacji i bycia pionierami zrównoważonego lotnictwa – w tym celu zaczęliśmy stosować zrównoważone paliwo lotnicze i rozwijaliśmy koncepcję mobilności w mieście, co wzmacnia ujawnienie wiropłata CityAirbus NextGen – powiedział prezes Airbus Helicopters Bruno Even.

Jestem dumny z naszych zespołów, które ciężko pracowały nad wdrożeniem firmowych planów. Ich zaangażowanie w pracę zespołową, niezawodność i uczciwość umożliwiają nam doskonalenie łańcucha dostaw i ciągłe ulepszanie obsługi klientów. Szczególnie cenię zaufanie, jakim klienci obdarzają naszych ludzi, produkty i usługi, pomagające im każdego dnia w wykonywaniu ich zadań – dodał Bruno Even.

W 2021 Airbus Helicopters zwiększył dostawy H145 w wersji z pięciołopatowym wirnikiem nośnym, a pod koniec maja przekazał DRF Luftrettung pierwszy H145 po modernizacji do tej wersji. Inne kluczowe dostawy minionego roku to: przekazanie pierwszego H225M wojskowym z Singapuru, a także pierwszego H225M w konfiguracji morskiej brazylijskiej Marynarce Wojennej oraz pierwszego NH90 TTH dla sił zbrojnych Kataru (dostawa przed terminem). W Stanach Zjednoczonych Ameryki wojska lądowe odebrały pierwszy śmigłowiec UH-72B z zakładów Airbus Helicopters w Columbus, a flota Lakot spędziła już w powietrzu milion godzin.

Najważniejsze umowy zawarte w 2021 przewidują produkcję 93 H145 i 52 H160, w tym pierwszej partii H160M dla francuskich sił zbrojnych i 10 H160 dla żandarmerii (to pierwszy klient na ten model wśród służb porządku publicznego). Airbus Helicopters rozszerzył zakres współpracy z The Helicopter Company w Arabii Saudyjskiej, która zdecydowała się zamówić 20 H145 i 6 ACH160 by powiększyć rosnący park posiadanych śmigłowców Airbusa. Rok 2021 zaczął się dobrze także dla H225 – wieloletni użytkownik tego typu, japońska Straż Wybrzeża, zamówiła w marcu dodatkowe 2 śmigłowce.

Usługi HCare nadal zyskują klientów, nowych i przedłużających kontrakty, takich jak Air Methods, które ta w lutym podpisało umowę, powierzającą opiece mechaników Airbus Helicopters 80 śmigłowców EC135. Korporacja rozszerzyła w 2021 ofertę usług o HCare Classics – pakiet dostosowany do potrzeb użytkowników około 2000 starszych śmigłowców (H120, Dauphin, Puma i Gazelle). Z kolei usługa HDataPower jest przykładem ciągłego zaangażowania Airbus Helicopters w cyfryzację branży i oferowanie klientom korzyści (oszczędność czasu, lepsza dostępność floty, zoptymalizowane koszty) dzięki wyposażeniu ich wiropłątów w awionikę Helionix, wykorzystującą dane generowane przez systemy śmigłowcowe (Ostatni Dauphin dostarczony , 2022-01-25).

Ubiegły rok był ważny dla innowacji i ulepszania produktów Airbus Helicopters. Modyfikacja śmigłowca H125 otrzymała Certyfikaty Typu EASA, jak i FAA, co umożliwia użytkownikom tego typu pełne wykorzystanie 10-% zwiększenia mocy silników Arriel 2D. Spółka wprowadziła do portfolio produktów wojskowych śmigłowiec H175M.

2021 był istotny także dla planu działań spółki na rzecz dekarbonizacji. Inżynierowie Airbus Helicopters zaczęli testy w locie śmigłowca Flightlab – demonstratora nowych technologii, w tym systemu rezerwowego silnika, którego zastosowanie ma nie tylko na celu poprawę bezpieczeństwa, ale jest także zasadniczym elementem koncepcji hybrydyzacji wiropłatów.

Przedsiębiorstwo utworzyło również grupę użytkowników SAF, mającą skupiać użytkowników śmigłowców w celu przyspieszenia wdrażania biopaliw. Ponadto zaczęła wykorzystywać zrównoważone paliwo lotnicze w trakcie szkoleń i testów w locie w fabrykach we Francji i Niemczech, a zakończyła rok lotami H225, w trakcie których jeden z silników był zasilany 100% SAF (H225 lata na 100-% biopaliwie, 2021-11-10).

We wrześniu 2021 na konferencji Airbus Summit Airbus Helicopters zaprezentowało CityAirbus NextGen, nowy prototyp miejskiego wiropłata zaprojektowanego z myślą o transporcie osób przy zerowej emisji w środowisku zurbanizowanym. Rozwój w pełni elektrycznego pojazdu przeznaczonego dla rynku Urban Air Mobility to tylko jeden z powodów, dla których Airbus Helicopters chce zatrudnić 500 osób w 2022.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.