Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Francja zamawia kolejne Phénixy

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 13 grudnia 2018

Airbus Defence and Space otrzymał zamówienie francuskiej Direction Générale de l’Armement (DGA, Agencja ds. zamówień obronnych) na dostawę kolejnych 3 wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących A330 MRTT Phénix. Ich użytkownikiem, podobnie jak poprzednich, będą Armée de l'Air (wojska lotnicze Francji).

Pierwszy Phénix został oficjalnie przekazany Armée de l'Air w październiku / Zdjęcie: Airbus

Umowa jest realizacją trzeciego, ostatniego etapu wieloletniego kontraktu na 12 Phénixów podpisanego przez francuskie Ministerstwo Obrony z koncernem z Tuluzy w 2014. Pierwszy Phénix został oficjalnie przekazany Armée de l'Air w październiku, a pozostałe mają zostać dostarczone do końca 2023, w ramach przyspieszonego harmonogramu, o który wnioskował Paryż (Przyspieszenie zakupu Phenixów, 2018-09-24).

Napędzane silnikami Rolls-Royce Trent 700 francuskie Phénixy są wyposażone w sztywny podkadłubowy przewód do podawania paliwa i podskrzydłowe zasobniki z przewodami elastycznymi. W kabinie pasażerskiej mogą przewieźć maksymalnie 272 osoby. Wersja ewakuacji medycznej mieści 10 modułów MORPHEE do intensywnej terapii i 88 pasażerów.

Dotychczas wojska lotnicze 12 krajów zamówiły 60 A330 MRTT, z których dostarczono 34 (Lockheed i Airbus wspólnie wypromują MRTT, 2018-12-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.