Ministerstwo obrony Indii opublikowało zapytanie o informację w sprawie zakupu 200 nowych lekkich śmigłowców. 120 wiropłatów ma być przeznaczony dla lotnictwa Bhāratīya Sēnā (wojsk lądowych), a pozostałych 80 dla Bhāratīya Vāyu Senā (wojsk lotniczych). Według informacji uzyskanych przez lokalne media, 200 wiropłatów dołączy do 187 rodzimych lekkich śmigłowców LUH, które zamówiono
Celem programu jest wyłonienie następców 350 wysłużonych śmigłowców Cheetah (produkowana lokalnie odmiana Alouette II) i Chetak (lokalnie produkowane Alouette III). Pozostają one w eksploatacji indyjskich sił zbrojnych od lat 1960. i pilnie wymagają następcy. Ich wycofywanie ze służby ma rozpocząć się od 2027.
Do zadań nowych wiropłatów mają należeć działania rozpoznawcze o każdej porze doby, transport niewielkich pododdziałów w ramach operacji specjalnych, przewożenie ładunków wewnątrz kadłuba i w zawiesiu, a także wspieranie operacji lądowych. Dzięki nowoczesnej awionice nowe śmigłowce mają zapewniać znacznie większe bezpieczeństwo lotów, a także świadomość sytuacyjną załóg. Mają być też łatwiejsze w obsłudze. Na razie postępowanie dotyczące tych maszyn jest na wczesnym etapie. Zapytanie o informację ma pozwolić na doprecyzowanie wymagań, wskazanie potencjalnych oferentów i nawiązanie przez nich współpracy z lokalnym przemysłem (Oblot drugiego prototypu LUH, 2017-05-24).
Dla Indii jest to już drugie podejście do zakupu lekkich śmigłowców. W 2015 podobne postępowanie na 200 maszyn (135 dla wojsk lądowych i 65 dla wojsk lotniczych) tyczyło się zakupu i uruchomienia lokalnej produkcji rosyjskich śmigłowców Ka-226T. Transakcja nie doszła jednak do skutku m.in. z powodu kosztów. Jednocześnie własny program dotyczący wiropłatów chce przeprowadzić Bhāratīya Nau Senā (marynarka wojenna). Przedmiotem postępowania będzie 60 morskich śmigłowców ogólnego przeznaczenia (Porozumienie o indyjskich Ka-226T, 2016-10-13).