Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

U-206A dla Tajlandii?

Marynarka wojenna, 07 kwietnia 2011

Władze wojskowe Tajlandii rozpatrują możliwość zakupu 2 małych okrętów podwodnych typu U-206A. Okręty zostały przeznaczone przez Niemców na sprzedaż. Zainteresowanie nimi wyraża kilka państw.

Okręty podwodne U-205 i ich następcy U-206 zostały stworzone do działań na Bałtyku przeciwko jednostkom Układu Warszawskiego. Wraz z wchodzeniem do służby nowoczesnych i większych U-212 oraz na fali oszczędności budżetowych, Berlin wycofał ostatnie U-206A w ubiegłym roku

U-206 to niewielkie jednostki o wyporności 498 t i obsadzone przez 23-osobową załogę. Uzbrojenie stanowi 8 torped. Okręt może również przenosić na zewnątrz 23 miny morskie. Wyposażono go w sonary i stację radiolokacyjną. Kadłub wykonano ze stali niemagnetycznej.

Kiedy przyjmowano 18 okrętów do służby w pierwszej połowie lat 1970., były nowoczesne. Ich przydatność operacyjną przedłużono na przełomie lat 1980. i 1990., instalując na 12 jednostkach nowy sonar, system kierowania walką, odbiornik GPS i przystosowując do wykorzystania torped DM2A3 Seehecht. W ten sposób powstał model U-206A. Ostatnie z nich miały pozostać w służbie do 2015. Kryzys gospodarczy i cięcia budżetowe spowodowały jednak, że zostały wycofane w ubiegłym roku.

Dwa okręty, znajdujące się w najlepszym stanie technicznym, zostały wystawione na sprzedaż (zobacz: 2 U-206A na sprzedaż?). Wstępne zainteresowanie nimi wyraziło kilka państw. Jednym z nich jest Tajlandia.

Ten 67-milionowy kraj ma stosunkowo liczną marynarkę wojenną. Wykorzystuje ona mały, zbudowany w Hiszpanii lotniskowiec, 182-metrowy HTMS Chakri Nauebet, 17 fregat i korwet oraz kilkadziesiąt jednostek patrolowych. Nie ma jednak żadnego okrętu podwodnego.

Ewentualny zakup niemieckich U-206A mógłby zmienić ten stan rzeczy. Przemawia za nim również zaostrzający się spór między Tajlandią a Kambodżą o złoża surowców w Zatoce Tajlandzkiej, a także zbrojenia innych sąsiadów, w tym Wietnamu.

Władze w Bangkoku przyspieszyły w ostatnich latach tempo modernizacji technicznej sił zbrojnych. Jego symbolem był zakup szwedzkich Gripenów (zobacz: Gripeny w Tajlandii), ale również ukraińskich czołgów podstawowych (zobacz: Tajlandia kupuje 200 Opłotów) czy izraelskiej broni strzeleckiej. W ciągu najbliższej dekady Tajlandia planuje wydać na zakupy wyposażenia wojskowego równowartość 30 mld USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.