Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Eurofighter w duńskim przetargu

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 07 kwietnia 2011

Przedstawiciele Eurofighter GmbH potwierdzili zainteresowanie uczestnictwem w przetargu na następców duńskich F-16. Jego rozpoczęcie planowane jest na przyszły rok.

Producent, oferując Eurofightery Danii, może powoływać się na sprawdzenie konstrukcji w działaniach operacyjnych. Ten brytyjski Typhoon bierze udział w atakach na wojska rządowe w Libii. Zdjęcie przedstawia start samolotu z bazy Coningsby do kolejnej misji bojowej / Zdjęcie: RAF

Marco Valerio Bonelli, rzecznik prasowy Eurofighter GmbH potwierdził oficjalnie wolę udziału przedsiębiorstwa w przetargu na nowe myśliwce dla duńskich wojsk lotniczych. Po raz pierwszy mówiono o tym w grudniu ubiegłego roku, w czasie posiedzenia komisji obrony duńskiego parlamentu.

Duńskie wojska lotnicze (Flyvevåbnet), posiadają 62 F-16A/B MLU, z których w użyciu operacyjnym ma zostać jedynie ok. 30 egz. Pierwotnie zakładano, że będą one od 2012 zastępowane przez F-35A (Dania jest jednym z uczestników programu JSF), jednak opóźnienie programu i wzrost kosztów jednostkowych spowodowały rezygnację z tego wyboru. Owszem, samolot ciągle pozostaje w kręgu zainteresowania Kopenhhagi, jednak będzie musiał pokonać inne konstrukcje w otwartym przetargu (zobacz również: Dania rezygnuje z F-35?).

Do niedawna wiadomo było, że o zlecenie - prawdopodobnie na ok. 30 samolotów - rywalizować będą, oprócz Lockheed Martina, także Boeing z F/A-18 oraz Saab z Gripenem NG. Teraz dołączy do nich Eurofighter GmbH.

Rzecznik prasowy wielonarodowego przedsiębiorstwa powiedział, że choć rozpoczęcie procedury przetargowej planowane jest dopiero na 2012, już teraz oficjalnie potwierdza uczestnictwo w nim spółki. Już wkrótce Eurofighter dołączy do trzech pozostałych kandydatów, którzy prowadzą wstępne rozmowy z zespołem myśliwskim duńskiego przemysłu (DIFAT), a więc zakładami, które mogą wziąć udział w potencjalnym offsecie.

Eurofighter GmbH brał już udział w przygotowaniach do duńskiego przetargu, ale w 2007 wycofał się, twierdząc, że Kopenhaga faworyzuje Lockheed Martina. Europejczycy nie byli również przygotowani do zaoferowania liczącego się offsetu.

Teraz twierdzą, że sytuacja zmieniła się. Dotyczy to zarówno stanowiska władz Danii odnośnie F-35, jak i zdolności spółki do współpracy gospodarczej z lokalnymi przedsiębiorstwami. Faktem jest jednak i to, że wobec ograniczenia zamówień krajów uczestniczących bezpośrednio w programie Eurofightera (zobacz np.: RAF coraz mniejszy, Włosi rezygnują z 25 Eurofighterów, Niemcy tną Eurofightery!), zdobycie nowych klientów jest kwestią priorytetową dla spółki i wszystkich tworzących je przedsiębiorstw narodowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.