Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Singapore Airlines zamawia dodatkowe Airbusy

Lotnictwo cywilne, 24 października 2012

Azjatycki przewoźnik poinformował o planach złożenia zamówienia na dodatkowych 25 pasażerskich A380 i A350-900 XWB. Ich katalogowa wartość szacuje się na 7,5 mld USD.

A380-800 w barwach singapurskiego przewoźnika / Zdjęcie: Singapore Airlines

Wiadomość na ten temat została przekazana dzisiaj. Według dostępnych informacji, porozumienie będzie zakładać dostawę dla Singapore Airlines 5 A380 oraz 20 A350-900 (Ruszył montaż Airbusa 350, 2012-04-10). Dostawy mają rozpocząć się w 2017. Komentatorzy zwracają jednak uwagę, że nie wiadomo, czy termin ten okaże się realny w kontekście opóźnienia programu A350 XWB. Nowe samoloty mają być eksploatowane głównie na trasach do i z Europy, Ameryki Północnej oraz na obszarze Pacyfiku.

Singapore Airlines ma już bogate doświadczenie w wykorzystywaniu samolotów Airbusa. Obecnie we flocie przewoźnika znajdują się łącznie 43 maszyny tego producenta, w tym: A330-300 (19 egz.), A340-500 (5) oraz A380-800 (19 + 1 oczekujący dostawy). Uzupełniają je Boeingi: 777-200 (27), 777-200ER (11), 777-300 (12) oraz 777-300ER (19).

Warto dodać, że singapurskie linie lotnicze są jednym z dziewięciu, które wykorzystują produkowane przez Airbusa A380. Samoloty tego modelu zostały zakupione także przez: Emirates (Gigantyczne zamówienie na A380, 2010-06-09), Quantas (Qantas odbierają pierwszego A380, 2008-09-22), Air France (Pierwszy A380 Air France, 2009-11-02), Lufthansę (Pierwszy A380 Lufthansy, 2010-05-21), Korean Air (A380 dla Korean Air, 2011-05-25), China Southern Airlines, Malaysia Airlines oraz Thai Airways International (A380 dla THAI, 2012-09-27).

Razem z ogłoszonymi dzisiaj planami zakupu nowych Airbusów, portfel zamówionych przez Singapore Airlines samolotów zamykałby się liczbą 68, w tym także 15 A330-300 oraz 8 B777-300ER. Kolejnym zakupem są 54 Boeingi rodziny 737, z opcją na 14 dodatkowych, zakontraktowane przez niskokosztową SilkAir, spółkę-córkę singapurskiego przewoźnika (SilkAir wybrała Boeinga, 2012-08-05).

Jak poinformował przewoźnik, europejskie konsorcjum zgodziło się także na odkupienie pięciu najbardziej wyeksploatowanych samolotów modelu A340-500, które już w 2013 zostaną wycofane z floty Singapore Airlines.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.