Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Reperkusje kadrowe po wypadku USS Guardian

Marynarka wojenna, 05 kwietnia 2013

Po wstępnym zbadaniu przyczyn styczniowego wypadku z udziałem trałowca typu Avenger, USS Guardian (MCM 5), dowództwo 7. Floty US Navy postanowiło zawiesić w czynnościach służbowych 4 oficerów okrętu.

Komandor podporucznik Mark Rice, dowódca USS Guardian w czasie styczniowego wypadku na terenie rafy koralowej u wybrzeży Filipin. Rice przejął dowodzenie nad okrętem zaledwie miesiąc przed feralnym zdarzeniem. Wcześniej, przez ponad rok pełnił funkcję zastępcy dowódcy trałowca / Zdjęcie: US Navy

Zbadaniem przyczyn wypadku USS Guardian na terenie rafy koralowej Tubbataha Reef (USS Guardian na rafie, 2013-01-18) zajęła się specjalna komisja US Navy. Wyniki przeprowadzonego przez nią dochodzenia jednoznacznie wskazują na niedopatrzenie obowiązków dowódczych, jako jedną z głównych przyczyn całego zdarzenia. W przeszłości winę za unieruchomienie trałowca zrzucano również na błędy zawarte w cyfrowej mapie (Digital Nautical Chart), na podstawie której oficer nawigacyjny jednostki obierał kurs (Błędne mapy na USS Guardian, 2013-01-21).

Bazując na opinii komisji dochodzeniowej, dowództwo 7. Floty USA podjęło decyzję o zwolnieniu z pełnienia obowiązków służbowych 4 oficerów USS Guardian: dowódcę okrętu, zastępcę (Executive Officer), asystenta nawigatora oraz oficera pokładowego. Wszyscy zostali przeniesieni do japońskiego Sasebo, gdzie stacjonuje zespół zadaniowy US Navy, Task Force 76 (Expeditionary Strike Group 7). Pozostaną oni tam do czasu zakończenia trwającego śledztwa.

Przypomnijmy, że wskutek utknięcia USS Guardian na rafie koralowej, okręt musiał zostać wycofany ze służby i pocięty na oddzielne sekcje (USS Guardian zostanie pocięty?, 2013-01-31), celem wydobycia z miejsca wypadku (USS Guardian usunięty, 2013-04-02). Udział w przedsięwzięciu brały jednostki marynarki wojennej i straży przybrzeżnej Filipin. Teren rafy Tubbataha Reef jest cennym ośrodkiem turystycznym i traktowany jest przez Manilę jako obszar dziedzictwa narodowego.

Załoga USS Guardian ma teraz kontynuować służbę na innej jednostce typu Avenger, USS Warrior (MCM 10) (Zastępstwo dla USS Guardian, 2013-02-26). Dowodzenie nad marynarzami ex-Guardian czasowo przejmą oficerowie Warriora.

Co ciekawe, decyzja o zawieszeniu w obowiązkach służbowych oficerów USS Guardian na samych Filipinach została odebrana z mieszanymi uczuciami. W ocenie lokalnej prasy, ruch ten ma w dużym stopniu podłoże wizerunkowe, a jego celem jest poprawa relacji pomiędzy Waszyngtonem a Manilą.

Wskazuje na to chociażby fakt, że ogłoszenie decyzji w sprawie dowódców USS Guardian miało miejsce zaledwie na kilka dni przed rozpoczynającymi się dzisiaj corocznymi amerykańsko-filipińskimi manewrami morskimi, Exercise Balikatan 2013.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.