Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oddzielny certyfikat ETOPS dla Boeinga 787

Lotnictwo cywilne, 17 kwietnia 2013

Szef amerykańskiej administracji lotniczej (FAA) Michael Huerta potwierdził, że Boeing musi certyfikować nie tylko nową instalację elektryczną Dreamlinera, ale także wykazać zdolność ETOPS 180.Operacja zabudowania nowych akumulatorów w każdym samolocie, po zatwierdzeniu proponowanych zmian przez FAA, zajmie 3-4 dni. Modyfikacje będą wprowadzane w porządku zbliżonym do kolejności dostaw. Oznacza to, że jako pierwsze usprawnione 787 odbiorą All Nippon Airways i Japan Air Lines / Zdjęcie: Boeing

FAA po raz pierwszy wyraźnie stwierdziła, że producent musi przeprowadzić proces certyfikacji nie tylko przekonstruowanej instalacji elektrycznej i nowych zabezpieczeń akumulatorów litowo-jonowych, ale także udowodnić, że Dreamliner jest zdolny do operacji ETOPS 180 (Boeingi 787 bez ETOPS?, 2013-03-28).

ETOPS (Extender range Twin-engine OPerationS) to loty dalekiego zasięgu, wykonywane przez dwusilnikowe samoloty pasażerskie. 180 oznacza, że czas lotu do najbliższego lotniska zapasowego, na którym samolot może lądować, nie może przekraczać 180 minut. Jest to szczególnie ważne w przypadku konieczności zmiany trasy lotu z powodu działań wojennych, czy rozległych niezaludnionych obszarów lądowych lub morskich.

Według Huerty problemy z akumulatorami Boeinga 787 spowodowały konieczność ponownego rozpatrzenia kwestii ETOPS dla tego statku powietrznego. Pozostaje tylko odpowiedź na pytanie, czy uziemione samoloty wykazały już taką zdolność – dodał Michael Huerta.

Boeing przeprowadził dotychczas 20 prób w locie i na ziemi, związanych z działaniem przekonstruowanych akumulatorów litowo-jonowych (Test Boeinga 787, 2013-04-06). Według szefa FAA, producent dostarczył władzom lotniczym wyczerpującą dokumentację, która obecnie jest analizowana.

Tymczasem koncern z Seattle przygotowuje się do wznowienia lotów seryjnych Dreamlinerów. Ma to nastąpić w ciągu kilku tygodni.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.