Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Test Boeinga 787

Lotnictwo cywilne, 06 kwietnia 2013

Wczoraj pod nadzorem FAA Boeing przeprowadził test samolotu Dreamliner ze zmodyfikowanym systemem elektrycznym. Uzyskane dane mają być analizowane przez kilka najbliższych dni.

Przeznaczony dla PLL LOT Boeing 787 podchodzi do lądowania po wczorajszym locie testowym / Zdjęcie: Boeing

Ostatni z serii lotów testowych wykonano 5 kwietnia z lotniska Paine Field w Everett. Poza załogą, na pokładzie Boeinga 787 (przeznaczonego dla PLL LOT) znajdowało się 9 inżynierów producenta i 2 przedstawicieli FAA (Federal Aviation Administration, FAA zatwierdziła plan naprawczy dla Dreamlinera , 2013-03-13). Samolot wystartował o 10:39. Lot trwał godzinę i 49 minut. Odbył się bez problemów.

W czasie lotu testowano typowe i nietypowe sytuacje, które mogą wystąpić w czasie eksploatacji Dreamlinerów. Teraz zebrane dane trafią do laboratoriów FAA, gdzie – wraz z wynikami poprzednich testów naziemnych i prób w locie – mają być analizowane przez kilka najbliższych dni. Rezultaty analiz będą podstawą decyzji o ewentualnym powrocie Boeingów 787 do normalnej eksploatacji w liniach lotniczych.

Przedstawiciele Boeinga nieoficjalnie informują media o przychylności szefa FAA Michaela Huerty i sekretarza Transportu Raya LaHooda. Mogą oni wyrazić zgodę na wznowienie lotów pasażerskich modelu 787 już w połowie kwietnia (na 23-24 kwietnia jest zaplanowana konferencja NTSB na temat przyczyn awarii Dreamlinerów). Później kilka tygodni miałoby potrwać przebudowywanie dostarczonych już 8 liniom lotniczym Dreamlinerów z wykorzystaniem zmodyfikowanych akumulatorów litowo-jonowych, zabezpieczonych przed przegrzewaniem i pożarami. Normalne loty rejsowe wszystkich Boeingów 787 spodziewane są – według tego scenariusza – na początku czerwca. Bardziej realne szacunki dodają do tego wyliczenia kilkanaście dni na dodatkowe uzgodnienia z FAA i przygotowanie szczegółowych procedur modernizacyjnych.

Równolegle z FAA analizy przyczyn problemów z akumulatorami Boeingów 787 prowadzi japoński nadzór lotniczy. To pożary samolotów japońskich linii All Nippon Airways i Japan Airlines stały się bowiem bezpośrednim powodem wstrzymania lotów Dreamlinerów (Dreamlinery uziemione, 2013-01-17). Teraz Japończycy przewidują, że ich samoloty będą w pierwszej kolejności naprawiane i przygotowywane do lotów z pasażerami. Tym bardziej, że ANA i JAL jako pierwsze odbierały Dreamlinery od producenta.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra