Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

FAA zatwierdziła plan naprawczy dla Dreamlinera

Lotnictwo cywilne, 13 marca 2013

Amerykańskie władze lotnicze (FAA) poinformowały wczoraj o zaakceptowaniu planu certyfikacji przekonstruowanych akumulatorów Dreamlinera. W celu powrotu 787 do służby, Boeing musi wykonać dodatkowe próby i analizy.Podczas prób przekonstruowanych akumulatorów użyty zostanie m.in. przedseryjny Dreamliner ZA005 / Zdjęcie: Boeing

22 lutego producent przesłał FAA propozycję zmian konstrukcyjnych (Proste rozwiązanie dla 787?, 2013-02-21), które po wyczerpujących analizach zostały przyjęte i zatwierdzone do realizacji. Jak powiedział Sekretarz Transportu Ray LaHood Seria różnorodnych prób pokaże, czy proponowane usprawnienia spowodują, że akumulatory będą działały prawidłowo. Nie zezwolimy na powrót samolotów do służby, dopóki nie stwierdzimy, że nowe rozwiązania zapewniają bezpieczeństwo statku powietrznego i jego pasażerów.

Zmiana zaproponowana przez Boeinga polega na trójstopniowej ochronie przed nadmiernym wzrostem temperatury wewnątrz akumulatorów litowo-jonowych, zasilających pomocniczy zespół napędowy. Separacja pomiędzy poszczególnymi komorami zostanie zwiększona, a także będą zabudowane dodatkowe płyty ceramiczne. Przekonstruowana zostanie także obudowa akumulatorów i jej odpowietrzenia.

Zaostrzeniu ulegną także kryteria dotyczące jakości wytwarzania poszczególnych elementów akumulatorów, a następnie sprawdzania całego zespołu.

Plan certyfikacji obejmuje serię prób, wykonywanych pod nadzorem FAA, w trakcie których mierzone będą parametry pracy akumulatorów, zabudowanych na pokładach samolotów. Wezmą w nich udział dwa Boeingi 787, warunkowo dopuszczone na ten czas do lotu.

Seryjny Dreamliner nr 86, który ma dołączyć do floty PLL Lot jako SP-LRC (Stała ekspozycja Dreamlinerów, 2012-12-22), posłuży do zbadania działania nowego rozwiązania podczas lotu i w trakcie operacji naziemnych. Natomiast przy pomocy przedseryjnego ZA005 dodatkowo będą sprawdzone usprawnienia silników General Electric GEnx-1B (Certyfikat Dreamlinera z silnikami GE, 2012-03-21), nie związane z akumulatorami.

Flota samolotów 787 Dreamliner pozostaje uziemiona od 16 stycznia br. (Dreamlinery uziemione, 2013-01-17). Termin rozpoczęcia prób nie został jeszcze wyznaczony. Boeing zobowiązał się do przeprowadzenia wszelkich nadprogramowych testów i badań, jeżeli zajdzie taka potrzeba.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.