Pierwszy przedseryjny transportowiec A400M, noszący nazwę własną Grizzly 1, wykonał ostatni lot.
Po niemal 4 latach intensywnej eksploatacji pierwszy przedseryjny transportowiec Airbus Military A400M zakończył służbę. W trakcie ostatniego lotu jego załogę stanowili ci sami lotnicy, którzy wzięli udział w oblocie, 11 grudnia 2009 (Oblot A400M, 2009-12-11). Samolot, noszący numer MSN1 i znany pod nazwą własną Grizzly 1, wykonał ostatni lot 4 listopada.
W trakcie prób MSN 1 odbył 475 lotów, trwających łącznie 1448 h 25 min (TMB2013: Grizzly nad Sevillą, 2013-05-30). Podczas ostatniego lotu, trwającego 1 h, sprawdzano procedury awaryjnego lądowania z otwartą rampą i drzwiami.
Pierwsze trzy przedseryjne A400M zostały wyprodukowane, by wziąć udział w programie prób w locie, niezbędnym do uzyskania Certyfikatu Typu. Inny z nich, MSN 3, także zakończył swoją służbę (Oblot trzeciego A400M, 2010-07-12). Obecnie jest przechowywany w stanie zdatności do lotu i w każdej chwili może powrócić do prób w locie, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Kolejny Grizzly – MSN 2, a zarazem ostatni z zabudowaną w ładowni aparaturą rejestrującą parametry lotu, nadal będzie brał udział w próbach. Razem z nim używane będą także MSN4 i MSN6 (odpowiednio Grizzly 4 i 5, Oblot ostatniego prototypu, 2011-12-22), jednak ich zadaniem będzie sprawdzanie zdolności niezbędnych do wykonywania misji wojskowych.
Dział Airbus Heritage prowadzi obecnie rozmowy dotyczące miejsca ekspozycji Grizzly’ego 1. Decyzja będzie podjęta w przyszłym roku. Natomiast los pozostałych przedseryjnych A400M poznamy w późniejszym czasie.