Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zamówienie na kolejną transzę PPT

Wojska lądowe, 11 lutego 2014

Francuska agencja zajmująca się zamówieniami obronnymi, DGA, złożyła zamówienie na kolejną transzę samochodów ciężarowych, wprowadzanych do służby w ramach ambitnego programu Porteur Polyvalent Terrestre (PPT).

Zdjęcie: MO Francji

Zamówienie dotyczy 250 samochodów ciężarowych, za montaż i dostawę których odpowiadać będzie spółka złożona z włoskiego Iveco Defence Vehicles i francuskiego Soframe. Jest to już 2. transza pojazdów PPT, która zostanie dostarczona Armée de Terre (wojskom lądowym Francji). W 2010 DGA zleciła wspomnianym przedsiębiorstwom produkcję 200 PPT (Francja – Iveco zamiast Renault, 2011-01-05), dostawy których ruszyły w 2013 (Pierwsze dostawy wozów PPT, 2013-07-03).

 Program PPT zakłada dostawę Armée de Terre nawet do 2400 samochodów ciężarowych, które pozwolą na wycofanie ze służby starszych modeli, w tym m.in. TRM 10000. Nowe pojazdy będą występować w kilku odmianach. Do tej pory Paryż złożył zamówienie na wozy transportowe (Porteur polyvalent Logistique, PPLOG) oraz zabezpieczenia technicznego (Porteur polyvalent lourd de dépannage, PPLD).

Do dzisiaj Armée de Terre odebrały 80 pojazdów pierwszej transzy. Przypomnijmy, że 150 spośród zamówionych PPT będzie występować w odmianie PPLOG z 3-osobową załogą, a reszta jako PPLD z załogą składającą się z 4 osób. Część wozów została wysłana do Mali, gdzie wspiera francuski kontyngent wojskowy rozmieszczony w tym państwie w ramach operacji Serval (Zapowiedź wycofania Francuzów z Mali, 2013-03-09).

Dostawy zamówionych właśnie pojazdów, jedynie w odmianie PPLOG, rozpoczną się w 2016. Wozy nie zostaną wyposażone w opancerzoną kabinę załogi, zapewniającą jej członkom ochronę przed ostrzałem z broni mało- i średniokalibrowej, a także przed eksplozją min lub improwizowanych ładunków wybuchowych, co jednocześnie wskazuje, że będą użytkowane głównie w kraju, nie zaś podczas zagranicznych misji wojskowych.

Ze względu na masę, wynoszącą 32-36 t, PPT mogą być transportowane na pokładach samolotów A400M (Pierwsza misja A400M, 2014-01-03). Bezpieczeństwo członków załogi zwiększa możliwość prowadzenia ognia z 7,62-mm karabinów maszynowych FN MAG58, zamontowanych na stanowisku strzeleckim, umieszczonym na dachu kabiny załogi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.