Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MD-83 rozbił się w Mali

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 24 lipca 2014

Samolot McDD (Boeing) MD-83 z 119 osobami na pokładzie rozbił się w Mali. Wszyscy pasażerowie i członkowie załogi prawdopodobnie zginęli.

Rozbity samolot to McDD (Boeing) MD-83 nr rej. EC-LTV, nr ser. 53190/2148 oblatany w 1996. Pierwotnie należał do Heliopolis Airlines, później do Avianca i Air Austral, a 2012 trafił do hiszpańskich Swiftair, które wyleasingowały go Air Algerie na okres od 22 czerwca do 20 września 2014. McDonnell Douglas wyprodukował 265 MD-83 przed przejęciem go przez Boeinga, który zakończył budowę tego modelu w 1999

Samolot pasażerski MD-83, operujący w barwach Air Algerie, leciał dziś z Wagadugu – stolicy Burkina Faso do Algieru w Algierii (lot AH5017). Na jego pokładzie znajdowało się 112 pasażerów i 7 członków załogi. Samolot wystartował o 1.17 czasu lokalnego. Do celu miał przybyć o 5.10.

Ostatni kontakt z załogą MD-83 miał miejsce o 1.38. Pilot poprosił wówczas kontrolera lotów z Niamey o zgodę na zmianę kursu ze względu problemy z widzialnością i burze nad Saharą. Z ekranu radaru samolot zniknął około 1.55.

O zaginięciu samolotu poinformowano z wielogodzinnym opóźnieniem. Później przedstawiciele linii lotniczych stwierdzili, że maszyna uległa katastrofie. Rozpoczęto poszukiwanie jej szczątków na terenie Mali, nad którym samolot przelatywał.

Stacjonujący w Timbuktu dowódca misji ONZ w Mali poinformował, że samolot upadł między Gao a Tessalit. Później media podały, że poszukiwania wraku są prowadzone na pustyni na północ od Aguelhok. Biorą w nich udział francuskie myśliwce Mirage 2000.

Nieoficjalnie uznaje się, że wszyscy znajdujący się na pokładzie MD-83 zginęli. Wśród nich było 51 Francuzów, 27 obywateli Burkina Faso, 8 Libańczyków, 6 Algierczyków, 5 Kanadyjczyków, 4 Niemców, 2 Luksemburczyków oraz po jednym Malijczyku, Belgu, Nigeryjczyku, Kameruńczyku, Egipcjaninie, Rumunie, Ukraińcu i Szwajcarze. To kolejny samolot typu MD-80 utracony w ciągu ostatnich kilku lat (Katastrofa MD-83 w Lagos, 2012-06-03; Klapy przyczyną katastrofy MD-82?, 2008-09-08; Rejestratory tureckiego MD-83 niesprawne, 2007-12-11).

W 2013 Federal Aviation Administration (FAA) ostrzegała operatorów amerykańskich przed lataniem nad Mali na wysokościach poniżej FL240 (ok. 7,5 km) ze względu na możliwość posiadania przez islamskich rebeliantów przenośnych wyrzutni przeciwlotniczych. W Mali trwają walki udziałem sił międzynarodowych kierowanych przez Francję (operacja Serval). W lipcu prezydent Francois Hollande zapowiedział rozszerzenie militarnej obecności w tym rejonie w ramach operacji Barkhane. Ma w niej brać udział 3 tysiące żołnierzy (Koniec operacji Serval?, 2014-07-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.