Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Navantia bliżej wygranej w Australii

Przemysł zbrojeniowy, Marynarka wojenna, 14 października 2014

Hiszpańska Navantia opracuje studium wykonalności planu pozyskania przez Australię nowych okrętów zaopatrzeniowych opartych na projekcie hiszpańskiego SPS Cantabria.

SPS Cantabria ma 174 m długości i 23 m szerokości. Wypiera 19 550 t. Zasięg wynosi 11 tys. km, a prędkość maksymalna to 20 w. Koszt zakupu okrętu to 238 mln euro (1 mld zł) / Zdjęcie: MO Hiszpanii

Przez najbliższe 8 miesięcy Navantia będzie opracowywać plan ewentualnego zakupu przez Australię 2 nowych okrętów zaopatrzeniowych. Studium wykonalności uwzględni m.in. specyficzne zapotrzebowania Royal Australian Navy (królewskiej Marynarki Wojennej Australii) oraz koszt ich uwzględnienia przy modyfikacji projektu wspomnianego SPS Cantabria, który od 2010 jest eksploatowany przez Armada Española (marynarkę wojenną Hiszpanii).

Navantia jest jednym z dwóch zagranicznych producentów okrętów, którzy pozostali w wyścigu o australijskie zlecenie. Rywalem jest południowokoreańskie Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (Australijski przetarg bez Australijczyków, 2014-06-09).

Zlecenie Navantii opracowania planu zakupowego teoretycznie stawia hiszpańskiego producenta w roli faworyta wyścigu. Podobnie jak kilkumiesięczne wypożyczenie wspomnianego okrętu zaopatrzeniowego Australii w celu zapoznania potencjalnego nabywcy z procedurami jego obsługi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra