Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

HMAS Canberra opóźniona o pół roku

Przemysł zbrojeniowy, Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 21 maja 2014

O pół roku opóźni się wprowadzenie do służby pierwszego z nowych australijskich okrętów desantowych typu Canberra, HMAS Canberra (LHD 02).

Budowany przy współpracy z hiszpańską Navantią, która odpowiadała za dostawę kadłuba okrętu, HMAS Canberra (LHD 02) ma 230 m długości i 32 m szerokości. Wyporność wynosi 27800 t. Zasięg to ponad 17000 km przy prędkości marszowej 15 w. Prędkość maksymalna przekracza 20 w. Desantowce typu Canberra będą największymi okrętami Royal Australian Navy w dotychczasowej historii / Zdjęcie: RAN

Zgodnie z planem HMAS Canberra powinien zostać przekazany rządowej Defence Materiel Organisation (DMO) w lutym, a jego wejście do służby zapowiedziano na czerwiec. Tak się nie stanie, ze względu na opóźnienia prac wykończeniowych na desantowcu, prowadzonych w lokalnych zakładach BAE Systems w Williamstown (Pierwsze próby morskie Canberry, 2014-03-04).

Przyczyny opóźnienia nie są podawane do publicznej wiadomości. Nieoficjalnie wiadomo, że chodzi o niezadowolenie pracowników stoczni w Williamstown. Obawiają się oni o miejsca pracy, ponieważ nowe władze w Canberze wykazują dużą wstrzemięźliwość przy podejmowaniu decyzji dotyczących nowych programów zbrojeniowych Royal Australian Navy. Dotyczy to m.in. budowy serii nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych (Australia chce japońskiej technologii budowy OP, 2013-12-10) i okrętów zaopatrzeniowych, które być może zostaną oparte na projekcie SPS Cantabria (A15), zbudowanej przez hiszpańską Navantię (SPS Cantabria może wrócić do Australii, 2014-01-14).

Montaż ostatniego elementu nadbudówki pierwszego z okrętów desantowych typu Canberra, HMAS Caberra (LHD 02). Nowy terminarz dostaw desantowca zakłada jego przekazanie DMO pod koniec sierpnia oraz wprowadzenie do służby w grudniu

Bez poślizgu przebiegają z kolei prace wykończeniowe przy drugim z desantowców, HMAS Adelaide (LHD 01) (Kadłub Adelaide dotarł do Australii, 2014-02-10), a także dostawy barek desantowych (LCM-E1 dla Canberry, 2014-03-10) i przygotowanie infrastruktury portowej na terenie bazy HMAS Kuttabul (Fleet Base East) na wyspie Garden Island w Sydney (Przygotowania pod australijskie okręty, 2013-07-19), która będzie portem macierzystym nowych okrętów.

Okręty desantowe typu Canberra to jedno z większych przedsięwzięć zbrojeniowych RAN w ostatnich latach. Podobnie jak program budowy serii nowoczesnych niszczycieli przeciwlotniczych typu Hobart, które produkowane są przez Air Warfare Destroyer Alliance, w skład którego wchodzi wspomniana DMO, a także Australian Submarine Corporation (ASC) oraz Raytheon Australia (Mk 41 na pierwszym Hobarcie, 2014-04-29).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra