Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dostawy Motor Sicz do Rosji przez Białoruś

Strategia i polityka, Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 22 listopada 2014

Przedstawiciele wytwórni silników Motor Sicz rozmawiają z Białorusinami o uruchomieniu w Orszy montażu ukraińskich silników turbinowych. Ich odbiorcą ma być Rosja.

Pocisk samosterujący H-55SM w bazie Engels przed podwieszeniem pod bombowiec Tu-95M-55. Silnik napędowy pocisku – R-95-300 został opracowany przez rosyjskie MNPO Sojuz, ale produkcję uruchomiono na Zaporożu w ówczesnej Ukraińskiej Republice Socjalistycznej. Pod koniec 1999 Ukraina przekazała Rosji 575 pocisków H-55 i H-55MS, a w kolejnych latach bombowce Tu-160 i Tu-95MS do ich przenoszenia. Pociski H-55 mogą być wyposażone w głowice jądrowe / Zdjęcie: Leonid Jakutin

W ubiegłym tygodniu odbyły się rozmowy menedżerów wytwórni silników Motor Sicz z Zaporoża (Komponenty silnika WK-2500 z MMP, 2014-11-02; Zamówienia na 808 rosyjskich śmigłowców, 2014-03-14; Rozmowy Motor Sicz - Sikorsky, 2012-07-31; Ukraińskie silniki do rosyjskich bsl, 2012-07-26) z przedstawicielami Państwowego komitetu wojskowo-przemysłu Białorusi (Motor-Sicz inwestuje na Białorusi , 2011-11-05). Głównym temat było uruchomienie montażu przez Orszańskie zakłady remontowe małych silników turboodrzutowych R-95-300, służących do napędu pocisków samosterujących. Zakłady Motor Sicz do niedawna dostarczały takie silniki do napędu rosyjskich H-55 i pochodnych. Embargo wynikające z konfliktu na południowym wschodzie Ukrainy spowodowało przerwanie tych dostaw.

Według dostępnych informacji, na ukraińsko-białoruskim spotkaniu doszło do zawarcia wstępnego porozumienia. Do Orszy ma zostać przeniesiona linia montażowa małych silników turboodrzutowych (warto zauważyć, że R-95-300 został opracowany przez rosyjskie MNPO Sojuz). Produkcja miałaby rozpocząć się w 2016. Białorusini chcą przejąć nie tylko wyposażenie produkcyjne, ale i ukraińskich specjalistów zajmujących się projektowaniem silników turbinowych.

Białoruś przejmuje ostatnio ukraińskich specjalistów z różnych dziedzin. W 2020 ma rozpocząć się na Białorusi produkcja silników do napędu śmigłowców – do tej pory prawie wyłącznej specjalności Ukraińców (Śmigłowce z Motor Sicz, 2013-04-03). Szczególnie intensywnie Mińsk zabiega jednak o inżynierów i techników zajmujących się projektowaniem i wytwarzaniem silników rakietowych. Białoruść chciałby w tej dziedzinie osiągnąć pełną niezależność w ciągu kilku najbliższych lat.

Główny akcjonariusz Motor Sicz, Wiaczesław Bogusłajew został w niedawnych wyborach deputowanym Rady Najwyższej. Startował jako kandydat niezależny w okręgu nr 77 w Zaporożu. Wcześniej, w 2006 i 2012, Bogusłajew startował z list Partii Regionów obalonego w wyniku przewrotu prezydenta Wiktora Janukowycza (Zmiany w Motor-Sicz, 2014-02-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.