Ukraińska Motor Sicz będzie dostarczać silniki odrzutowe do perspektywicznych rosyjskich bezzałogowców bojowych.
Kompania Motor Sicz z Zaporoża, uzyskująca w ostatnich latach coraz lepsze wyniki finansowe, praktycznie monopolista w dostawach napędów do śmigłowców rosyjskich (FR zamówiła w Motor-Sicz silniki za 1,2 mld USD, 2011-11-14), szuka nowych kierunków rozwoju (Motor-Sicz inwestuje na Białorusi, 2011-11-05). W grę wchodzi nawet rozpoczęcie montażu i produkcji śmigłowców (Ukraina chce produkować śmigłowce, 2011-05-04). Szefowie przedsiębiorstwa dostrzegają też duże perspektywy w rozwoju napędów do odrzutowych bsl. Prezes Wiaczesław Bogusłajew poinformował, że zainteresowana jest nimi m.in. Rosja (Wymagania na rosyjski bbsl, 2012-04-02). Ukraińskie silniki do napędu bezzałogowców miałyby być tam montowane, a z czasem także produkowane.
Motor Sicz zamierza skoncentrować się na rozwoju silnika MS400. Obecnie trwają prace nad jego wersją MS450 przeznaczoną dla bsl. Ma ona być wkrótce certyfikowana. Bogusłajew dodał, że małe silniki odrzutowe generują inne problemy technologiczne niż napędy typowej wielkości.
Dwuprzepływowy silnik turboodrzutowy MS400 ma średnicę 31,5 cm, a długość 85 cm. Waży 85 kg. Jego ciąg wynosi 3,9 kN (400 kG).